طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی شروع شد

بوشهر(پانا)_طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از ساعت 8 صبح یکشنبه 22 تیر به طور همزمان در سراسر استان شروع شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی شروع شد

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، آیین افتتاح پایگاه سنجش در دبستان کوشا بندر بوشهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس شورای شهر بوشهر و معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین با بیان اهمیت ضرورت سنجش برای نوآموزان گفت: 24 پایگاه ثابت و 16 پایگاه سیار به طور روزانه به نوآموزان هم استانی خدمات ارائه می دهند.

علیمراد کرمی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۶ شهرستان شامل بوشهر، برازجان، گناوه، کنگان، جم و عسلویه که جمعیت دانش‌آموزی بالاتر است پایگاه‌های سنجش در نوبت صبح از ساعت۸ تا ۱۳ و نوبت بعد ازظهر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ فعال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر برای پیشگیری از هرگونه تجمع در مراکز سنجش انتظار می‌رود تنها یکی از والدین، کودک را در پایگاه سنجش همراهی کند.

کرمی با بیان اینکه روزانه به 600 نوآموز خدمات ارائه می شود، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 4 هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به شروع درخواست نوبت سنجش از 18 تیر گفت: تا کنون بیش از 9 هزار نوآموز در سامانه ثبت نام و نوبت گیری کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به همکاری بیش از ۱۷۵ نفر نیروی متخصص و کارشناس در اجرای طرح سنجش سلامت جسمی کودکان تاکید کرد: با افزایش امکانات لازم در پایگاه‌های سنجش و ضدعفونی روزانه ها پایگاه‌ها به صورت مرتب روزانه در چند نوبت، خانواده‌ها در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان این‌که زیر پوشش قرار گرفتن کلاس اولی‌ها در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اجباری است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها، تشخیص کودکان ویژه و جایگزینی آنان در کلاس‌های درس، کمک به بهبود آموزش و کنترل عوامل افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمی و روانی، بهبود وضعیت بهداشت کودکان و ارتقای کارایی سلامت جامعه و تهیه شناسنامه سلامت دانش‌آموزان از جمله هدف‌های اصلی اجرای طرح سنجش سلامت تحصیلی کودکان است.

کرمی ادامه داد: ارزیابی‌های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های اولیه انجام و در صورت مشکوک بودن نوآموز به مراجع تخصصی ارجاع می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار