کاظم جلالی: روند اجرای عدالت در جهان وارونه شده است

تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با انتقاد از اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی با وجود پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام و فشار آمریکا بر دیگر کشورها برای اجرای سیاست های یک جانبه واشنگتن علیه تهران، اعلام کرد: بنظر می رسد روند اجرای عدالت در جهان معکوس شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظم جلالی: روند اجرای عدالت در جهان وارونه شده است

کاظم جلالی در رشته توئیتی با بیان این مطلب افزود:موضوع احترام به قوانین بین المللی به عنوان شالوده تعاملات جهانی همواره مورد توجه جامعه جهانی بوده است و در گذشته بنیانگذاران سازمان ملل دغدغه مقابله با قانون گریزی سایر اعضاء را داشتند، اما امروز نگران قانون شکنی موسسان هستند.

وی ادامه داد: اقدامات ایالات متحده در خروج از بسیاری از توافقات بین‌المللی نظیر برجام و اخیرا سازمان بهداشت جهانی و همچنین تلاش واشنگتن در ترغیب جامعه جهانی به قانون شکنی و رعایت تحریم های یک جانبه و ظالمانه این کشور علیه ایران، پیامدی جزء بی ثباتی و تشدید تنش در پی نداشته و نخواهد داشت.

سفیر ایران در روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است اما به نظر می رسد معیارهای خوبی و بدی دچار بحران شده اند چرا که تهران که بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد، اخیرا شاهد تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام بود، موضع گیری منطقی روسیه و چین نسبت به قطعنامه مذکور موید آن است کاملا شرایط حساس کنونی را درک می کنند و این قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بهره مندی از منافع اقتصادی برجام حق مسلم ایران آن است، اما تاکنون نه تنها از این منافع برخوردار نشده ایم بلکه با تلاش های غیرقانونی آمریکا روبرو بوده و درحال حاضر هم شاهد تلاش این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی هستیم که به زودی بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پایان می یابد، به نظر می رسد روند اجرای عدالت در جهان معکوس شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار