اعلام جزئیات مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموزان در فارس

برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در مرداد ماه ۹۹

شیراز (پانا) - رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس در سال تحصیلی گذشته تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت که موجب شد مرحله چهارده‌گانه این مسابقات حذف و مسابقات مرحله استانی نیز به‌صورت مجازی برگزار شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموزان در فارس

صدراله زین العبادی گفت: مرحله چهارده گانه این مسابقات در اسفندماه 98 برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا و همه‌گیری این ویروس، این مسابقات در اسفندماه برگزار نشد و به سال جاری موکول شد و با توجه به تداوم شرایط همه‌گیری کرونا و با توجه به اینکه این مسابقات باید به برنامه جدول زمان‌بندی مسابقات قرآن دانش‌آموزی برسد، لذا مرحله چهارده‌گانه مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس حذف شد.

رئیس اداره قرآن نماز و عترت آموزش و پرورش فارس این تصمیم گیری را بر اساس پروتکل بهداشتی وزارت متبوع مبنی بر حذف هر گونه مسابقات به‌شکل حضوری و همچنین تأیید شورای قرآن، نماز وعترت استان برای برگزاری مرحله استانی این مسابقات نیز به‌صورت غیرحضوری دانست.

وی افزود: با حذف مرحله چهارده‌گانه، نوبت به مرحله استانی این دوره از مسابقات رسید که این مرحله نیز به‌صورت مجازی و به‌صورت ارسال تلاوت‌های ضبطی متسابقان از نقاط مختلف استان، در خردادماه سال جاری برگزار شد و برگزیدگان آن نیز مشخص شدند.

زین‌العبادی گفت: با توجه به شرایط به‌وجود آمده این مسابقات در مرحله استانی در دو بخش آوایی و پژوهشی در فضای مجازی و با ارسال سی دی از ادارات آموزش و پرورش نواحی، شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شد که در یک پروسه ۵ تا ۱۰ روزه ۲۵ نفر از داوران متعهد و متخصص و برجسته استان سی دی‌ها و آثار ارسالی را داوری کردند.

رئیس اداره قرآن نماز و عترت آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در این مسابقات ۷۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به‌عنوان برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد، گفت: مرحله کشوری نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی و به‌صورت ارسال آثار ضبطی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوه‌نامه وزارت آموزش و پرورش، طی روزهای ۲۰ تا ۳۰ تیرماه جاری آثار و فیلم‌های ضبط شده از آثار دانش‌آموزان منتخب استانی از طریق فضای مجازی و سامانه شاد به دبیرخانه کشوری مسابقات ارسال می‌شود که دبیرخانه بخش پژوهشی در مشهد مقدس و بخش آوایی در تهران قرار دارد.

زین‌العبادی اظهار کرد: بعد از انجام داوری اولیه و مرحله مقدماتی، برگزیدگان مرحله نهایی طی روزهای ۲۰ تا ۲۴ مردادماه نیز به شیوه غیرحضوری و به‌صورت آنلاین و برخط با سایر استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت که زمان برگزاری اختتامیه و اعلام نتایج مسابقات نیز ۲۶ مردادماه انتخاب شده است.

رئیس اداره قرآن نماز و عترت آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: این مسابقات بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات بخش و انسان‌ساز قرآن، عترت و نماز و دستیابی به حیات طیبه است که مبتنی بر سند تحول بنیادین و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار