سازمان حمایت خبرداد؛

تشکیل بیش از ۵۷ هزار پرونده تخلف تامین و عرضه کالا

تهران(پانا) - مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل بیش از ۵۷ هزار و یکصد پرونده تخلف در سال گذشته در بخش تأمین یا عرضه کالا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل بیش از ۵۷ هزار پرونده تخلف تامین و عرضه کالا

به گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «مجتبی ماجد» افزود: اطلاع از چگونگی روند اعمال نظارت و بازرسی در سطح بازار و کنترل زنجیره تولید تا عرضه اقلام ضروری و اولویت دار در سبد مصرف کالای خانوار به منظور شناسایی موانع و مشکلات و امکان برنامه‌ریزی مناسب برای رفع معضلات در بخش تأمین یا عرضه مطلوب کالا از سوی مراجع ذیربط امری ضروری به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس نتایج بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی پودر شوینده در سال ۱۳۹۸ حاکی از ۱۵۷ هزار و ۴۲۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده و خرده‌فروش صورت گرفته است که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل دو هزار و ۵۸۸ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۱۲۱ ریال توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت شده که به اداره های کل تعزیرات حکومتی استانها و سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی ارجاع داده شده است.

ماجد افزود:روغن موتور از ملزومات مصرفی خودرو در حمل و نقل شهری و جاده‌ای محسوب می‌شود، این سازمان در ارتباط با سیاست‌های کنترلی و نظارتی خود در سطح بازار، اجرای طرح نظارت و بازرسی بازار روغن موتور را در اولویت کاری بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار داده است و دراین مدت ۵۱ هزار و ۱۶ نوبت بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده و خرده فروش و انبار صورت گرفته است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت یاداور شد: براساس بازرسی‌های انجام شده در این بازه زمانی یاد شده، سه هزار و ۱۷۵ فقره پرونده به ارزش ۷۰ میلیارد و ۶۰۳ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۵۲ ریال برای واحدهای متخلف تشکیل شده است .

وی گفت: به منظور کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت انبار و سردخانه‌های سراسر کشور در مدت این گزارش، در مجموع ۷۰ هزار و ۱۸۲ نوبت بازرسی توسط بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت کشور انجام شده که حاصل آن، تشکیل ۲۹۰ فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۸۴۶ ریال است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت پیرامون اجرای طرح‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، عمده فروش، خرده فروش و انبار لاستیک خودرو گفت: سال گذشته حدود ۵۷ هزار و ۵۱۰ نوبت بازرسی از واحدهای یاد شده در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل تعداد دو هزار و ۱۲۹ فقره پرونده تخلف شده است.

ماجد با اشاره به بازرسی‌ها از بازار لوازم خانگی نیز تصریح کرد: از مجموع بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته از ۷۲ هزار و ۳۶۵ واحد عرضه کننده انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری در سراسر کشور بازرسی به عمل آمده که از این تعداد برای دو هزار و ۱۸۳ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۲۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۲۱۰ ریال تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است .

وی افزود: بر این اساس از تعداد ۵۷ هزار و ۱۵۹ پرونده تخلف تشکیل شده تعداد ۶ هزار و ۹۹۰ فقره پرونده مربوط به واحدهای عمده فروشی، ۴۶ هزار و ۵۶۵ فقره مربوط به واحدهای خرده فروشی و سه هزار و ۶۰۴ فقره مربوط به انبار است که پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، برای سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت تصریح کرد: اکنون در شرایط شیوع کرونا و نیاز بازار به کنترل و نظارت در این ایام،‌ نظارت بر واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی در قالب گشت‌های تخصصی و یا گشت‌های مشترک به منظور جلوگیری از بروز تخلف‌های صنفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب توسط بازرسان این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها همچنان دنبال خواهد شد و از هموطنان درخواست می‌شود بوسیله سامانه تلفن ۱۲۴ با این سازمان همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار