در اعتراض به تصمیم هیات رئیسه مجلس؛

میرسلیم از نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف داد

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اعتراض به «کوتاهی» هیات رییسه مجلس یازدهم در معرفی شایسته‌ترین نامزد برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ با انتشار متنی در فضای مجازی از نامزدی این کمیسیون انصراف داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
میرسلیم از نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف داد

سیدمصطفی آقامیرسلیم با انتشار متنی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «حساسیت و اهمیت اقدامات این کمیسیون (اصل ۹۰) ایجاب می‌کند که شایسته‌ترین فرد برای ایفای خدمات مدیریتی آن انتخاب شود و قانونگذار وظیفه تشخیص آن فرد را بر عهده هیات رییسه محترم قرار داده و تایید آن با رای مجلس انجام می‌گیرد. تشخیص شایستگی را هیات رییسه محترم باید بر مبنای ملاک‌هایی که به وظایف کمیسیون اصل ۹۰ برمی‌گردد با تدوین جدول امتیازات داوطلبان انجام می‌داد و کارشناسانه مشخص می‌کرد چه نامزدهایی مناسب‌تر هستند. برای این کار نباید خود نامزدها مدعی شوند چون قبیح است و نباید به صحن مجلس واگذار کرد زیرا گرفتار رایزنی‌های غیر رسمی خارج از قواره‌های شایسته سالاری می‌شود.

هیات رییسه در معرفی شایسته‌ترین نامزد یا نامزدها کوتاهی کرده، این نقطه قوتی برای آن هیات محترم محسوب نمی‌شود. البته یادآوری می‌کنم که همه نامزدها با حسن ظنی که به یکدیگر دارند از تصمیم بر حق هیات رییسه استقبال می‌کردند اما این روش هیات رئیسه مبنی بر معرفی همه نامزدها به مجلس و از سر باز کردن مسوولیت، نوعی توهین به نامزدهای ریاست کمیسیون محسوب می‌شود. گویا همه پافشاری در نیل به ریاست دارند.»

پیش از این نصرالله پژمان‌فر، حسن شجاعی علی‌آبادی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، محمود نبویان و سیدنظام‌الدین موسوی برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نامزد شده بودند. رئیس این کمیسیون طبق نظر اکثریت اعضا و با پیشنهاد هیات رییسه پارلمان با رأی نمایندگان برای مدت یک سال انتخاب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار