سرپرست دفتر انتشارات سازمان پژوهش تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های ناشران، برای غلبه بر مشکلات ناشی از کرونا

تهران (پانا) - سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست با ناشران آموزشی تاکید کرد ما به یک همکاری و تفاهم بلندمدت با ناشران و خروجی‌های پایدار می‌اندیشیم و به سهم خود حاضریم در این موضوع تسهیل‌گری کنیم و در برداشتن موانع همکاری اهتمام کنیم.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت‌های ناشران، برای غلبه بر مشکلات ناشی از کرونا

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، محمد ابراهیم محمدی سیاست چند تألیفی سازمان و سپردن تألیف کتاب درسی به ناشران را یکی از رویکردهایی برشمرد که می‌تواند به همکاری بلند مدت بینجامد.

وی با اشاره به بدبینی به وجود آمده نسبت به ناشران بخش خصوصی گفت: «ما معتقدیم که بخش خصوصی در حوزه آموزش خدمات زیادی انجام داده و باید این بدبینی مرتفع شود و بتوانیم با تعامل و همکاری به هم‌افزایی دست پیدا کنیم. به دلیل اهمیتی که برای ناشران بخش خصوصی قائلم، نخستین جلسه خودم را با نیروهای بیرون از سازمان به ناشران اختصاص دادم.»

محمدی با اشاره به مشکلات آموزشی ناشی از کرونا گفت: «ما از شما ناشران انتظار داریم در شرایط بحرانی حاضر، همت خودتان را به کار بگیرید تا با هم بیندیشیم و ببینیم برای مقابله با این مشکل چه می‌توان کرد. برخی از ناشران می‌گفتند ما می‌توانیم منابع تولید شده را به رایگان در اختیار شما بگذاریم تا دانش‌آموزان و معلمان از آن استفاده کنند. ما ظرفیت زیادی در ایجاد شبکه الکترونیکی و شبکه ملی رشد داریم که می‌توانید از آن استفاده کنید.»

سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق محروم و کم برخوردار به ویژه با گسترش بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، گفت: «حتماً در بین ناشران ظرفیت‌هایی برای حرکت‌های نیک اندیشانه در حوزه آموزش وجود دارد. خواهش من از شما این است که توجه ویژه‌ای نسبت به این دانش‌آموزان داشته باشید. البته می‌دانیم همین حالا هم ناشرانی در این زمینه فعالیت می‌کنند که برخی هم در همین جمع حضور دارند.»

در این جلسه که در محل انجمن فرهنگی ناشران آموزشی برگزار شد، وحید تمنا رئیس این انجمن با ارائه گزارشی از مسیر طی شده و جلسات مشترک برگزار شده در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه تهیه شده در شورای مشترک برنامه‌ریزی، و ایجاد کارگروه‌های پیش‌بینی شده مشترک بین سازمان و انجمن‌های ناشران، هر چه زودتر عملیاتی شود.

سعید بدیعی معاون دفتر انتشارات نیز با اشاره به تأکید سازمان پژوهش بر برون‌سپاری تدوین کتاب‌های درسی و پی‌گیری سیاست چند تألیفی گفت: «قطعاً در راستای چنین سیاستی ناشران آموزشی کمک مؤثری می‌توانند کنند.»

وی افزود: «ما در جلسه آتی شورای سیاست‌گذاری سامان‌دهی هم که معاونان وزارتخانه تشریف دارند، موضوع همکاری با بخش خصوصی را در دستور جلسه قرار داده‌ایم که دعوتنامه آن به دست رئیس محترم انجمن هم رسیده است.»

در این نشست اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و تنی از چند از اعضا شرکت داشتند. وحید تمنا (رئیس هیئت مدیره انجمن)، امین آصفی (مدیر مسئول)، اکبر رئیس‌نیا (نایب رئیس هیئت مدیره)، امین صادقیه (خزانه‌دار)، علی واله (دبیر)، یحیی دهقانی (عضو هیئت مدیره)، مجید ضیغمی و عباس مزینانی (بازرسان) از اعضای انجمن فرهنگی ناشران و ابوالفضل جوکار (گاج)، علی جهانگیری (مرآت)، کاظم قلمچی (کانون فرهنگی آموزش) و ابوذر نصری (خیلی سبز) حضور داشتند. اعضای انجمن با بیان سخنانی، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های بیشتر، بر عملی شدن تصمیمات سازمان تأکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار