پرداخت تسهیلات بلاعوض مسکن تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان به نیازمندان

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح ۲۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت تسهیلات ویژه ۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومانی به عنوان کمک بلاعوض براساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات بلاعوض مسکن تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان به نیازمندان

وحید قبادی دانا صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان ۲۱۰۰ واحد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی با بیان اینکه از این تعداد واحد مسکونی ۴۶۶ واحد به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول اختصاص می‌یابد، گفت: ۱۶۳۴ واحد نیز به سایر خانوارها مانند خانوارهای دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد. این واحدها با همراهی وزارت راه، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه، خیرین مسکن ساز و بسیج سازندگی ساخته شده است و متوسط متراژ این واحدهای مسکونی ۷۵ متر با تسهیلات بانکی تا ۴۰ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارها ساخته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: عملیات احداث واحدها در زمین‌های خود مددجویان بوده است. در خصوص افراد فاقد زمین، توسط وزارت راه و بنیاد مسکن شرایط مورد نیاز آماده شده است. از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی کشور ۱۲۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شده است و ۹۰ هزار واحد مسکونی نیز از ابتدای دولت یازدهم ساخته شده است. همچنین ۴۵ هزار واحد هم در دست احداث است.

قبادی دانا با بیان اینکه قراردادهای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط بنیاد مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت منعقد شده است، گفت: قرارگاه محرومیت زدایی مسئولیت ساخت ۵۲۵۲ واحد مسکونی به ویژه در مناطق مرزی، بسیج سازندگی ۵ هزار واحد روستایی با اولویت روستاهای سیل‌زده و قرارگاه خاتم الانبیا ۱۵ هزار واحد مسکونی را به عهده گرفته‌اند. در برنامه مشترک سال ۹۴ پروژه ساخت مسکن با چندین نهاد برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا شروع شده است. اطلاعات ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانوار احصاء شد و تاکنون ۸۷۰۰ واحد نیز تحویل داده شده است. از این تعداد ۴۶۰۰ واحد در مناطق شهری و ۴۱۰۰ واحد نیز در مناطق روستایی بوده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن در مدت اخیر افزایش یافته و برخی پروژه‌ها متوقف شده‌اند، گفت: به همین دلیل در جلسه‌ای مشترک با وزیر تعاون، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن تسهیلات ویژه ۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومانی به عنوان کمک بلاعوض براساس شرایط پیشرفت فیزیکی بنا پرداخت می‌شود. برای خانوارهای دو معلول به بالا ۵۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که از این میزان ۳۱۰ میلیارد هم هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در ۲۹ استان هم پروژه‌های ساخت مسکن افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید در بودجه‌های دولتی سازمان بهزیستی برای تامین اجاره بها و ودیعه مسکن مددجویان بودجه‌ای دیده نشده است اما با همراهی بنیاد مستضعفان در این بخش نیز اقدامات موثری صورت گرفته است. ۱۰۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند که برای تامین مسکن این تعداد به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

قبادی دانا تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در زمنیه ودیعه مسکن، ۳۰ میلیارد تومان کمک هزینه اجاره بها و ۷۵ میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن در نظر گرفته است که در شهرها و روستاها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون با بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می‌شود. همچنین این تسهیلات در صندوق امداد ولایت قرار گرفته است که ۲۵ میلیارد تومان دیگر توسط صندوق هم افزایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار