معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

بهره مندی افراد از فرصت های برابر آموزشی و یادگیری، از اولویت های معاونت سوادآموزی استان

زنجان(پانا)- جلسه مشترک معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان و معاونت سوادآموزی استان، به منظور تدوین برنامه عملیاتی جهت باسوادکردن جامعه هدف بهزیستی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی افراد از فرصت های برابر آموزشی و یادگیری، از اولویت های معاونت سوادآموزی استان

فرحناز فتحی، معاون سواد آموزی استان با تشریح فعالیت های سوادآموزی و آموزش برنامه­ های مکمل از جمله تربیت فرزند، مهارت آموزی، حقوق شهروندی و...که در راستای کاهش آسیب­های اجتماعی در مراکز یادگیری محلی برگزار می شود، گفت: بر اساس برنامه توسعه ششم ابلاغی، یکی از اهداف مهم این معاونت، اجرای برنامه های سوادآموزی و یادگیری مادام العمر برای خانواده های آسیب پذیر و آسیب زا است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت اداره کل بهزیستی، می توان با نگرش تعامل محور در راستای تقویت بنیان خانواده، با افزایش توانایی ها و ارتقای مهارت های خانواده که از مهمترین رویکردهای حوزه سوادآموزی بر اساس سند تحول بنیادین است، گام برداشت.

وی با اشاره به جامعه مخاطب سوادآموزی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی بی سوادان 10 تا 49 سال در استان، حوزه سوادآموزی نیازمند شرکای همراه و همگامی همچون بهزیستی در راستای جذب و آموزش بی سوادان است.

معاون سوادآموزی استان در ادامه با اشاره به اهمیت محتوای آموزشی متناسب با جامعه هدف گفت: همکاری معاونت سوادآموزی و کارشناسان بهزیستی جهت تدوین محتواهای درسی مناسب برای جامعه هدف بهزیستی، می تواند گام مهمی در راستای تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت، با توجه به ویژگی ها و تفاوت های جامعه مخاطب باشد.

فتحی اظهار امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه استانی مابین بهزیستی و آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی بتوان از پتانسیل های بالقوه موجود در راستای تحقق یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که عدالت آموزشی است.

وی تاکید کرد: بهره مندی افراد از فرصت های برابر آموزشی و یادگیری از اولویت های برنامه معاونت سوادآموزی استان است.

در ادامه معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز گفت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی به طور ویژه در راستای حمایت از زنان سرپرست خانواده و آسیب دیده با همکاری اورژانس اجتماعی و دفتر امور توانمندسازی خانواده و زنان استان اقدامات موثری در حوزه زنان انجام داده است.

سلمان حسینی افزود: تدوین برنامه عملیاتی جهت باسوادکردن جامعه هدف بهزیستی به طور عام و جامعه هدف معاونت اجتماعی به طور خاص می تواند در ارتقاء سلامت این قشر نقش موثری داشته باشد.

وی با اعلام آمادگی مبنی بر برگزاری آموزش دوره ­های سوادآموزی در شرایط خاص در کلینیک های مددکاری در شرایط خاص، اذعان کرد: اداره کل بهزیستی استان در راستای برگزاری برنامه های مشترک آموزشی با معاونت سوادآموزی استان به منظور ارتقاء سواد و آگاهی مخاطبین بهزیستی با تمام ظرفیت در کنار آموزش و پرورش استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار