فرم طبیعی مناطق در برداشت های معادن حفظ شود

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل عنوان کرد برداشت زیاد از معادن بصورت خام و عدم ترمیم مجدد اکوسیستم زیست محیطی را به هم زده و شکل ظاهری مناطق را بر هم می زند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فرم طبیعی مناطق در برداشت های معادن حفظ شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: در مناطق گردشگری صاحبان معادن باید طبق ضوابط و چهارچوب قانون عمل کنند و نظارت برای اینگونه معادن بیشتر شود.

او با بیان اینکه فصل و فعالیت عمرانی در استان اردبیل محدود است گفت: در کارهای عمرانی دولتی صدور مجوز با رعایت چهارچوب قانونی در اسرع وقت انجام شود تا مشکلی متوجه زمان اجرای پروژه نشود‌.

استاندار اردبیل افزود: پروژه های عمرانی نسبت به سنوات گذشته ۷ برابر افزایش یافته است تصریح کرد: برای تامین مصالح مورد نیاز این پروژه ها دستگاه های مرتبط هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند.

بهنام جو ادامه داد: در حوزه عمرانی دولتی چهارچوبی جهت مقدمات کار تعریف شود تا جهت استفاده از معادن و برداشت موقت پیمانکاران زمان را از دست نداده و معطل صدور مجوز و بروکراسی اداری نباشند.

او ادامه داد: تمدید مجوز معادن غیر فعال و فاقد کارگاه مورد بررسی قرار گیرد در صورت عدم توانایی بهره بردار این مجوزها با نگرش کارشناسان ذیصلاح ارزیابی و تعیین تکلیف شود.

در این جلسه وضعیت ۸ معدن بررسی و شش معدن عمرانی و برداشت موقت نیز تعیین تکلیف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار