گلایه محسن هاشمی از صدا و سیما؛ تکه‌ای از مصاحبه پخش می‌شود که فقط ایجاد سوء تفاهم می‌کند

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با گلایه از صدا و سیما درباره پخش مصاحبه‌های مربوط به طرح ترافیک گفت ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد که طرح ترافیک در تهران باشد یا نباشد. اگر تصمیم بگیرند که نباشد بلافاصله به آن عمل می‌شود اما چون نمی‌خواهند تصمیم بگیرند توپ را در زمین شورای شهر و شهرداری می‌اندازند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
گلایه محسن هاشمی از صدا و سیما؛ تکه‌ای از مصاحبه پخش می‌شود که فقط ایجاد سوء تفاهم می‌کند

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست هم اندیشی صبح امروز یکشنبه ۲۳ تیر با شهردار تهران گفت: هر یکشنبه با شهردار برای برنامه اولویت محور و تحقق پذیر که بر اساس برنامه سوم داده شد جلسه داریم. امروز شهردار تهران با بعضی از معاونان به جلسه آمد و در مورد پروژه شهید رستگار صحبت شد که تا اواخر تابستان به بزرگراه امام رضا متصل می شود. امروز آقای مناف هاشمی و علی امام همراه شهردار بودند که درباره ساخت ۱۲ ایستگاه جدید مترو گفتند که در حال دریافت وام اوراق مشارکت هستند و تا کنون نصف ۹۰۰ میلیارد را گرفتند و نصف دیگر را دولت باید نامه تضمین می داد که داده و گفتند زمانی که رقم کامل را دریافت کنند قطعا ۱۲ ایستگاه تا پایان سال ساخته خواهد شد.

او درباره پروژه راه آهن نیلوفری گفت: از زمان حضور آقای حناچی یک مسابقه در این باره برگزار و برنده تعیین شد، نقشه اجرایی داده شد که البته دچار مشکل عدم تفاهم با راه آهن شدند. مسئولان راه آهن معتقد است باید هزینه پرداخت شود و حناچی دو هفته پیش در جلسه با مدیر راه آهن این مساله را حل کرد و قرار است کلنگ راه آهن نیلوفری در ۴ نقطه ۲۵۰ متری تا دو هفته دیگر کلید زده شود.

هاشمی درباره مشکلات محله گیشا نیز توضیح داد و گفت: مشکل لوله آب هزار و ۱۸۰۰ میلی متری در گیشا حل و قرار شد کلنگ زیر گذر گیشا تا دو سه هفته دیگر زده شود. پروژه شهید بروجردی نیز به دلیل ۴ قطعه تملکی به تاخیر افتاده و قرار شد خودشان ورود پیدا کنند و از طریق تهاتر با املاک شهرداری مساله را حل کنند و ما شاهد باشیم در همین دوره شهید بروجردی افتتاح شود.

هاشمی بیان کرد: بحث صبا به نتیجه نرسیده چون شهرداری دچار مشکلات حقوقی است و از گله های اعضای شورا بود که چرا مستقیم ورود پیدا نمی کنند. ما گفتیم اگر نیاز به مصوبه ای دز این زمینه دارند بگویند که ما تهیه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره پادگان ۰۶ و تفاهم نامه شهرداری و ارتش نیز گفت: وقتی درباره ۰۶ تفاهم نامه امضا شد برخی از اعضای شورای شهر گفتند حرکت خوبی نبوده چون باید همه پادگان پارک می‌شد چراکه این مکان پهنه اس بود. دکتر حناچی به من گفتند چون مخالفت هایی شده و ارتش دید مورد سوال قرار گرفته و کار مناسب تبدیل به ضد ارزش برای شهر می شود فعلا از پروژه عقب نشینی کرده است. این‌گونه پروژه ها بُرد بُرد است و اگر یک طرف احساس خطر کند پایش را عقب می‌کشد، البته هنوز کاملا منتفی نشده است.

وی درباره وضع کرونا و اجرای طرح ترافیک در تهران با گلایه از صدا و سیما گفت: در مورد طرح ترافیک چند بار توضیح دادم که توضیحات من از صدا و سیما پخش نمی شود. تکه ای پخش می شود که فقط ایجاد سوء تفاهم می‌کند. طرح ترافیک در تهران چند وجهی است، چند معادله و چند مجهول است. وقتی تعداد مجهول ها از معادلات بیشتر شود باید معادله را حل کنید. طرح ترافیک یعنی کاهش آلودگی هوا و تنها موضوع پول نیست. وقتی طرح ترافیک برداشته می شود آیا واقعا سفرهای غیرضرور انجام نمی شود؟ آیا آلودکی هوا بالا نمی رود و ایمنی شهروندان کاسته نمی شود. به خصوص در قشر پیر و کسانی که دچار مشکل فشار هستند کرونا می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد. آیا اگر طرح ترافیک برداشته شده حمل و نقل عمومی خلوت می ماند؟ با یک میلیون سفر هنوز یک و نیم میلیون سفر در حمل و نقل عمومی در پی کرونا کاهش پیدا کرده است.

هاشمی گفت: این مسایل باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود و ما در این مورد تصمیم گیری متمرکز داریم و هر تصمیمی بگیرد ما باید عمل کنیم. ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد که طرح ترافیک در تهران باشد یا نباشد. اگر تصمیم بگیرند که نباشد ما بلافاصله عمل می کنیم. آن‌ها چون نمی خواهند تصمیم بگیرند توپ را در زمین شورای شهر و شهرداری می اندازند.

رئیس شورای شهر تهران درباره برگزاری جلسات شورای شهر گفت: ما اجازه آنلاین برگزار کردن جلسات را نداریم، می‌توانیم غیر علنی برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار