مسجدی سالگرد آزادسازی موصل را تبریک گفت

تهران (پانا) - ایرج مسجدی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پیامی خطاب به «مصطفی الکاظمی»، سالگرد آزادسازی شهر موصل را به ملت و دولت عراق تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مسجدی سالگرد آزادسازی موصل را تبریک گفت

در پیام مسجدی آمده است: «در سالگرد آزادسازی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش مایلم بار دیگر این پیروزی بزرگ را به نخست وزیر، دولت، ملت و رهبران سیاسی و دینی به ویژه نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، نیروهای امنیتی و ضد تروریسم، پلیس، پیشمرگان و عشایر که نقش مهمی در این پیروزی داشتند تبریک عرض کنم. همچنین مایلم جایگاه مرجعیت عالی نجف حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی را که با فتوای تاریخی خود نقش بی‌بدیلی در بسیج و قیام مردم عراق علیه جنایتکاران داعش داشت را مورد تأکید قرار دهم. این پیروزی بزرگ نشان داد که دولت و ملت عراق با وحدت و همدلی می‌توانند بر تمامی موانع غلبه کرده و پیروزی‌های بزرگ دیگری خلق کنند. اینجانب از فرصت، استفاده کرده یاد و خاطره دو فرمانده عظیم الشأن، شهیدان سردار قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابو مهدی المهندس را که نقش مهمی در شکست گروه تروریستی داعش در عراق ایفا کردند را گرامی داشته و مجدداً بر محکومیت اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور ناجوانمردانه این دو شهید عالی مقام که ترور آن‌ها بنا به اذعان و تأیید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد مغایر با موازین حقوق بشری و نقض صریح منشور ملل متحد بود، تأکید نمایم.»

شهر موصل در عملیات نهم ژوئیه ۲۰۱۷ با مشارکت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، عشایر و اقوام مختلف عراق از اشغال داعش آزاد شد. موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق، سال ۲۰۱۴ به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد. با آزادسازی موصل در نهم ژوئیه ۲۰۱۷ نخست وزیر وقت عراق (حیدر العبادی) به صورت رسمی پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار