مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری کردستان برای توسعه فضاهای آموزشی

سنندج(پانا)- تفاهم‌نامه ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی استان کردستان میان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استانداری کردستان برای ساخت ۳۵۰ کلاس درس منعقد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری کردستان برای توسعه فضاهای آموزشی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری کردستان با حضور مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و بهمن مرادنیا استاندار کردستان برگزار شد.

در این مراسم رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه۳۰درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است‌، گفت: از این تعداد ۱۸درصد فضاها نیازمند مقاوم‌سازی و۱۲ درصد دیگر نیازمند تخریب و بازسازی هستند و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به تأمین فضای آموزشی داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون با چندین استان تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه فضاهای آموزشی منعقد شده است، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز مبادله می‌شود روند ساماندهی فضاهای آموزشی استان کردستان را تسریع می‌کند و امیدواریم با همکاری استانداری‌ها هر چه زودتر در تأمین فضاهای آموزشی سراسر کشور توفیقات ارزنده‌ای داشته باشیم.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده در سال تحصیلی جدید ۱۴هزار کلاس درس با حضور وزیر آموزش‌وپرورش افتتاح خواهد شد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه از سال ۹۷تاکنون بیش از ۴ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های مدارس خیرساز تخصیص‌یافته است، گفت: سازمان برنامه‌وبودجه در سال ۹۹، سه هزار و۳۵۰میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرساز اختصاص داد و اخیراً با تلاش و پیگیری نوبخت بیش از دو هزار میلیارد تومان به این مبلغ تخصیص‌یافته است.

در ادامه بهمن مرادنیا، استاندار استان کردستان با اشاره به اینکه شرایط فضای آموزشی استان درگذشته مناسب نبود، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان نوسازی مدارس با استانداری قرار است که طی دو سال آینده۳۵۰ کلاس درس به آموزش‌وپرورش استان تحویل داده شود.

وی بیان کرد: امیدواریم این اقدام که به دنبال عمل به مسئولیت اجتماعی و برای پیوستن به پویش آجر به آجر انجام شد، زمینه‌ای باشد تا خانواده‌ها، فرزندان خود را در شرایطی امن به فضاهای آموزشی ببرند و به فکر آموزش فرزندان خود باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار