معاون مالی شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

تحقق 4 هزار میلیارد ریال درآمد شهرداری تهران در فصل بهار

تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت در فصل بهار در شهرداری 4 هزار میلیارد تومان، درآمد محقق شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تحقق 4 هزار میلیارد ریال درآمد شهرداری تهران در فصل بهار

عبدالحمید امامی در گفت‌وگو با پانا درباره گزارش بودجه شهرداری تهران طی سه ماه ابتدایی امسال اظهار کرد: «ما در شهرداری تهران اکنون در وضعی قرار داریم که دچار فقر شده‌ایم و از سوی دیگر، به کرونا مبتلا شده‌ایم. قاعدتاً باید هر طور که شده از این دو سناریو مانند دو گرگ درنده‌ای که دو طرف ایستاده‌اند، عبور کنیم و همزیستی داشته باشیم. البته به طور حتم تلفاتی هم وجود دارد؛ یکسری تلفات از طرف کرونا و تلفات دیگر از لحاظ اقتصادی وجود دارد که باید با آن زندگی کنیم. این مسئله به زودی تمام نمی‌شود و تا زمانی که برای آن دارو یا واکسن مناسبی پیدا نشود، خود به خود این مسئله ادامه دارد و پیش‌بینی این است که حداقل تا 18 ماه آینده ادامه خواهد داشت بنابراین باید با کرونا، زندگی و در شرایط کرونایی عمل کنیم.»

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: «در فصل بهار و تا تاریخ 31 خرداد،در شهرداری 4 هزار میلیارد تومان، درآمد محقق شده است. ما آماده بودیم چرا که ممکن است درآمدها کاهش پیدا کند. بنابراین بخشش‌ها و تخفیف‌های عوارضی و مهلتی که برای افزایش نرخ عوارض سال 99-98 پیش‌بینی شد، سبب شکل‌گیری رقم‌های درآمدی به طور عادی خواهد شد. از سوی دیگر، درصد ناچیزی از عوارض سوخت و ارزش افزوده می‌گیریم البته آنها هم نگران بودند که میزان درآمدشان کاهش پیدا کند، بنابراین فعالیت‌های جدی نسبت به سال گذشته انجام دادند و در نتیجه در فصل بهار کاهش درآمدی قابل ملاحظه‌ای نداشتیم یعنی روند طبیعی سال گذشته برگشته و سناریو عادی انجام شده است.»

وی تصریح کرد: «مشخص نیست در تیرماه چه اتفاقی خواهد افتاد. همه کسانی که می‌خواستند پروانه بگیرند، با توجه به تخفیف قابل ملاحظه‌ای که پیش‌بینی شده بوده، پروانه گرفته‌اند بنابراین احتمال اینکه در تیرماه وضعیت نامناسبی داشته باشیم، وجود دارد. در سه ماه گذشته محدودیت‌هایی از جهت درآمدهای گردشگری، رستوران و برج میلاد و هزینه‌های قابل توجهی برای ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، مترو، ساختمان‌ها و اماکن مختلف داشتیم و کماکان ادامه دارد.همچنین افزایش حقوقی حدود 15 تا 30 درصدی داشتیم اعمال شد. »

امامی ادامه داد: «شهرداری در حال خرید مجموعه توانمندی است و این‌طور نیست که با اولین فشارها دچار مشکل شود. در مورد پیمانکاران نیز باید گفت که ما در سال گذشته «برات کارت» صادر کردیم و به تعداد قابل توجهی از پیمانکاران خُرد ارائه دادیم که اکنون سررسید برات‌کارت‌ها است و موظف به پرداخت آن هستیم. پیش‌بینی کرده بودیم که پرداخت‌ها را انجام دهیم اما شورا مصوبه‌ای ارائه داد که حتماً باید سامانه پیمانکاران طراحی شود که در این سامانه باید اطلاعات همه پیمانکاران را متناسب با تاریخ و میزان طلبشان وارد کنیم که وقتی می‌خواهیم طلب‌ها را پرداخت کنیم، در سامانه شفافیت وجود داشته باشد و نوبت‌ها رعایت شود و در حق کسی اجحاف نشود.»

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چقدر بودجه در بخش عمرانی تخصیص یافته است، گفت: «بودجه امسال به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد، درحالی‌که سال گذشته بودجه 18هزار میلیارد تومان بود که پس از اضافه شدن متمم و دیرکرد در تصویب، محقق نشد. این رقم (18هزار میلیارد تومان) امسال به 30 هزار میلیارد تومان رسیده یعنی تقریباً دو برابر شده است. در چنین شرایطی، وضعیت اجتماعی و قیمت‌ها هم افزایش پیدا کرده بنابراین ما باید دو برابر مقدار سال گذشته تزریق بودجه داشته باشیم البته بودجه تزریق شده و صفر نیست. به طور مثال از فروردین امسال تاکنون برای تملک املاک معارضین پروژه بستگان مقدم حدود 26-25 میلیارد تومان اختصاص دادیم. به مترو بودجه غیرنقد اختصاص یافته و هنوز فرصتی پیش نیامده که به صورت ریالی پرداختی داشته باشیم چرا که از طریق پیمانکاران که به صورت غیرریالی منابع تأمین می‌کنند، به مترو پرداختی داشته‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار