تمهیدات پیشگیرانه ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان اسلامشهر با حضور فرماندار، روسای شبکه بهداشت و درمان بیمارستان امام رضا (ع) و سایر مسئولین ادارات و ارگانها در سالن جلسات فرمانداری منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات پیشگیرانه ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان اسلامشهر

در این جلسه مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در سخنانی با اشاره به اینکه در حوزه ابتلا و مرگ و میر بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور با روند رشد صعودی روبه رو هستیم، اظهار کرد: طبق آخرین اخبار در شهر تهران بیمارستان ها با کمبود جا و تکمیل ظرفیت مواجه هستند و در شهرستان اسلامشهر نیز تنها بیمارستان امام رضا (ع) که جهت بیماران کرونایی است، در کنار آن مشکل پذیرش و پوشش بیماران در سایر بخش ها از شهرستان های همجوار را دارند.

او گفت: طبق نظر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا در حال حاضر و مدت های دیگر تمام شدنی نیست و اگر مردم به کمک ما نیایند و همکاری و مشارکت جدی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نداشته باشند با مشکل پذیرش و بستری بیماران مواجه خواهیم بود.

فرماندار اسلامشهر بیان کرد: بر اثر شیوع کرونا ویروس دنیا در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و اقتصاد معیشتی کشور ما هم نیز تحت تأثیر همین موارد است و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران ظالمانه‌ترین تحریم‌ های دوران خود را در حال تجربه است و ضرورت دارد همگان و از جمله دست اندر کاران و خدمتگزاران مردم پای کار بیایند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: با توجه به اینکه توان کادر پزشکی رو به تحلیل بوده و امکانات و تجهیزات پزشکی محدود است، بهترین و موثرترین اقدام در مقابله با کرونا رعایت نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه بوده و این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: ما به دنبال بگیر و ببند نیستیم و بدانیم مردم نقص فرهنگی ندارند، بلکه نقص آگاهی و اطلاع رسانی را بخشی از مسئولین دارند. هر کسی در جریان مبارزه با کرونا اغماض و ملاحظه کاری کند، مقصر است و خیانت به جامعه محسوب می‌شود و با هر مسئول و دستگاهی که کوتاهی و اهمال کاری کند برخورد و به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

در ادامه جلسه فاطمه تاجیک، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، نیز در سخنانی با ابراز نگرانی از شیوع مجدد ویروس کرونا، اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا ناچار به اعمال محدودیت‌ هایی در فعالیت‌ های پرخطر در سطح شهرستان هستیم.

او با تأکید بر اطلاع رسانی گسترده و استفاده از ظرفیت‌ های فضای مجازی در شهرستان، عنوان کرد: از صبح روز یکشنبه بیست و دوم تیر 99 علاوه بر افزایش نظارت بر فعالیت مراکز پرخطر، در صورت فعال بودن این مراکز بدون اعلام اخطار با تصویب ستاد ملی کرونا به مدت یک هفته تعطیل و پلمب می‌شوند.

معدنی پور رییس بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر در دو بخش کرونایی بیمارستان ۳۸ بیمار بستری هستند که اغلب وضعیت جسمانی نامناسبی دارند.

او افزود: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی و افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا روزانه حدود هشت بیمار کرونایی با حال نامساعد در بیمارستان بستری می شوند.

در پایان این جلسه مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر، با جمع بندی مطالب، مصوبات جلسه را بدین شرح اعلام کرد: کافه ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و تالارهای پذیرایی و همچنین باشگاه های ورزشی از جمله سالن های کشتی، ورزش های رزمی، بدنسازی، استخرهای سرپوشیده، مراکز تفریحی و شهربازی مشمول تعطیلی یک هفته ای هستند.

او بیان کرد: اتاق اصناف، اتحادیه های مربوطه، اداره ورزش و جوانان، اداره صمت و شهرداری ها اطلاع رسانی لازم و اخطار مربوط به این تعطیلی را اعلام کنند و از صبح روز یکشنبه بیست و دوم تیر 99 واحدهای فوق الذکر در صورت فعالیت پلمب خواهند شد.

رییس ستاد مقابله با کرونا اسلامشهر ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی، عزا و هرگونه همایش اجتماعی، فرهنگی و... نیز ممنوع خواهد بود.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار