مدیر کل آموزش و پرورش استان در شورای معاونین:

باید با برنامه و چابک عمل کنیم

زنجان(پانا)- سیزدهمین شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در محل سالن شهید تجلی با حضور همه اعضا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
باید با برنامه و چابک عمل کنیم

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در این نشست ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به شرایط خاص حاکم بر جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا و بازگشایی مدارس در 15 شهریور، از همه ی اعضا خواست تا با نگاهی ویژه تر نسبت به برنامه ریزی دقیق و عملیاتی و اقداماتی سریع تر و بدون شتابزدگی در راستای آماده سازی مدارس اقدام کنند.

رفیعی با بیان این که آموزش و پرورش برخلاف سالهای قبل در شرایط عادی نیست و نمی توان برنامه مشخص و ثابتی برای بازگشایی مدارس و ادامه روند آن قائل شد، خواستار ارائه برنامه های متنوع و سناریوهای مختلف برای شرایط متفاوت که در آن همه شرایط تحصیلی اعم از دوره ها، پایه ها، شاخه ها و رشته های تحصیلی لحاظ شده باشد، شد.

وی همچنین با اشاره به شرایط خاص حاصل از شرایط بیماری کرونا که باعث تمرکز زدایی در بسیاری از محورهای آموزشی و پرورشی شده است، احصا نیازهای استان و برنامه ریزی بر روی این محور ها را متذکر و خواستار توجه جدی تر و دقیق تر به برنامه هایی از قبیل «طرح بوم» در محور سند تحول بنیادین شد.

در این جلسه صیاد سلامی معاون آموزش ابتدایی استان به تشریح تولید محتواهای آموزشی در دوره ابتدایی پرداخت و همچنین گزارشی از وضعیت ثبت نام در دوره های مختلف تحصیلی در کل استان و تحلیل آن ارائه داد.

در ادامه داوود بهرامی معاون آموزش متوسطه استان به ارائه گزارشی در خصوص پروژه مهر و کارگروههای آن و دستورالعمل تدوین شده در دبیرخانه استانی پرداخت و برنامه های این معاونت در بحث ثبت نام و هدایت تحصیلی و آموزش سواد مجازی تشریح کرد.

اعضای حاضر در این جلسه پیرامون موضوعات مطروحه از جمله گزارش عملکرد گروه تحلیل محتوا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از محتوای کشوری فارسی پایه چهارم ابتدایی که به همت معاونت ابتدایی استان تهیه شده است، رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار