امانی طهرانی: قوانین ما باید برای ظهور خلاقیت‌ها، راهگشا و زمینه ساز باشد

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد که قوانین ما باید برای ظهور خلاقیت‌ها، راهگشا و زمینه ساز باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
امانی طهرانی: قوانین ما باید برای ظهور خلاقیت‌ها، راهگشا و زمینه ساز باشد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی درآیین تکریم و معارفه دبیرکل شورای عالی که با حضور وزیر آموش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: استاد همه ماها حضرت امام خمینی (ره) است زیرا یک تنه انقلابی را به پیروزی رساند و زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم کرد.

وی فلسفه وجودی «مدرسه» را مسئله مهم و مورد اتفاق همه جوامع دانست و افزود: مسئله مدرسه روز به روز اهمیتش بیشتر می‌شود هر چند که صحبت از انجام آموزش به گونه‌ای دیگر می‌شود متخصصین تعلیم و تربیت بر روشن نگه داشتن چراغ «مدرسه» تاکید بیشتری دارند.

امانی افزود: مدرسه نباید تضعیف شود بلکه باید ارکان آن را منسجم کرد، کشوری که مدرسه را اولویت اولش قرار دهد آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ما در هر سمت و جایگاهی که هستیم باید به مدرسه فکر کنیم و دائما در فکر مدرسه قوی باشیم. مسئله مدرسه محوری باید در تمام حرکات ما بسیار پر رنگ و جدی باشد و در تمام امور کار مدرسه را تسهیل کنیم و برای رشد مدرسه تلاش کنیم و برای او امکان شکوفایی فراهم کنیم. باید کاری کرد که افراد احساس کنند قوانین برای نوآوری و رشد او راهگشاست نه اینکه دست و پای او را ببندد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش دراین آیین با اشاره به تجارب چندین ساله‌اش در پست‌های مختلف، اظهار کرد: سند تحول بنیادین مسئولیت سنگینی بود که برعهده من گذاشته شد لذا این سند اگر عملی شود بسیار ارزشمند است.

وی با تقدیر از همه مسئولان همکار، افزود: وجود افراد شایسته درآموزش و پرورش باعث ارتقای جایگاه این دستگاه می‌شود.

در پایان وزیر آموزش و پرورش با اهدای لوح تقدیر از خدمات نوید ادهم تجلیل و حکم محمود امانی را نیز به وی اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار