تعداد بیماران کرونایی مازندران به 938 نفر رسید

ساری (پانا) - در حال حاضر 938 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تعداد بیماران کرونایی مازندران به 938 نفر رسید

در جلسه‌ای که ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشکیل داد، عباس موسوی رئیس این دانشگاه فاصله نزدیک شهرها و مراودات بین شهری در سطح استان را عامل افزایش شیوع بیماری کرونا برشمرد که نگران‌کننده است و لازم است که نظارت شدید بر اماکن و تعطیلی واحدهای متخلف صورت گیرد چراکه اگر این وضعیت کنترل نشود ناچارا باید به سمت قرنطینه و برگرداندن محدودیت های بیشتر رفت.

استاندار مازندران نیز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز نظارت بر اماکن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده‌ی فعلی برشمرد که نظارت بر این پروتکل‌ها در دستگاه‌های دولتی و اجرایی به عهده ستاد ملی و امور استخدامی و در استان‌ها به عهده استانداری‌ها و معاونت توسعه مدیریت و منابع است. نخستین جبهه نظارت در حوزه اصناف و بازار، اتحادیه و اصناف و به لحاظ ساختار دولتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت است.

حسین‌زادگان بیان کرد که اگر به این نتیجه برسیم که ورود مسافران و گردشگران عامل اصلی انتقال بیماری است حتما در ستاد ملی طرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

گرچه مدیران و مسئولان دست به اقدامات جدی‌تری در روزهای اخیر زده‌اند، اما اطلاعیه امروز ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران نشان می‌‌دهد که آمار مبتلایان به کرونا در استان رو به افزایش است.

در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 25 بیمار نیز در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شده‌اند که مجموع بیماران جدید بستری شده را به 162 نفر می‌رساند. این در حالی است که در همین مدت تعداد 85 بیمار بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شده‌اند تا تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه دهند.

در مجموع در حال حاضر ۷۶۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 178 نفر نیز در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار