مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

افتتاح 392 پایگاه تابستانی استان سمنان

ضرورت توجه ویژه به فعالیت های پرورشی و فرهنگی نشاط آور وجود دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به فعالیت های پرورشی و فرهنگی نشاط آور در آستانه سال تحصیلی پیش رو نسبت به قبل، از افتتاح 392 پایگاه تابستانی استان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 392 پایگاه تابستانی استان سمنان

محمد دستورانی، در آیین افتتاحیه اوقات فراغت استانی، ضمن تشکر از معاونت پرورشی و فرهنگی و کلیه دست اندرکاران پایگاه های تابستانی و همه کسانی که هم عهد شده اند تا تابستانی پر نشاط، فعال و امیدآفرین را برای جامعه دانش آموزی استان رقم بزنند، اظهار کرد: 392 پایگاه تابستانی برای دانش آموزان در استان سمنان در بستر فضای مجازی (شبکه شاد) افتتاح شد.

وی ضمن تشکر از تلاش های معاونت پرورشی که در طول چهار ماه و نیم گذشته، دوشادوش دیگر همکاران در حوزه های آموزشی و تربیت بدنی در فضای مجازی برای دانش آموزان فعالیت کرده و برنامه های بسیار خوبی را تهیه و تدارک دیده اند، افزود: در شرایطی قرار گرفته ایم که ضرورت توجه ویژه به فعالیت های پرورشی و فرهنگی و نشاط آور در آستانه سال تحصیلی پیش رو بیشتر از قبل احساس می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان فعالیت ها با همان شعار هر دانش آموز یک مهارت در سال جهش تولید که به فرمان رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده است، شروع می شود، خاطرنشان کرد: از رهگذر این تجربه چهار و نیم ماهه، حوزه پرورشی و فرهنگی اهتمام خود را به کار بسته تا بتواند تابستان خوبی را برای دانش آموزان رقم بزند. همچنین ساخت برنامه ها در قالب های معرفتی، هویتی، مهارتی، فرهنگی، هنری، کارآفرینی، اقتصادی و حرفه ای ادامه پیدا خواهد کرد.

دستورانی، چند محور اساسی را با توجه به تمایز و تفاوت تابستان امسال با تابستان های دیگر از محورهای مهم برنامه های غنی سازی اوقات فراغت برشمرد و افزود: اوقات فراغت و کلاس های تابستان 99 بر اساس شعاری که تعیین شده باید مهارت محور باشد و در سال جهش تولید ضرورت دارد که فرمایش مقام معظم رهبری در همه اجزاء امور و شئون تعلیم و تربیت توجه ویژه بشود.

وی دومین محور را دانایی دانست و عنوان کرد: ما اعتقاد داریم اگر بخواهیم وزن نادانی را کم کنیم، باید عرق بریزیم؛ چرا که دانایی محوری هم به عنوان یکی از ویژگی های فعالیت های پایگاه های تابستانی در سال 99 مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه نیکویی محوری هم از دیگر رویکردهای استان است، اظهار کرد: با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح مواسات آن هم نه فقط برای یک بازه زمانی محدود، در پایگاه های تابستانی باید به دانش آموزان بیاموزیم که به نیکی و نیکویی و ترویج نیکویی در شرایط فعلی نیازمندتر از زمان های دیگر هستیم؛ بنابراین باید فرزندانمان یاد بگیرند که هم نیک اندیش باشند، هم کار نیک انجام بدهند و هم نیکویی را ترویج کنند.

دستورانی ادامه داد: باتوجه به شرایط اخیر کشور، نشاط محوری هم از دیگر از محورهایی است که باید در پایگاه های اوقات فراغت ترویج یافته و تلاش کنیم این نشاط سالم را رقم بزنیم.

وی با اشاره به ترجمه سوره العادیات مبنی بر اینکه « من همه نعمت هایی را که در اختیار شما قرار دادم، فقط حق دارید در سه جا خرج کنید: برای دانایی، برای زیبایی و نشاط و برای نیکویی»، یادآورشد: ما بایستی روش و منشی را به دانش آموزان آموزش بدهیم و تعمیم بدهیم که فلسفه زندگی آنها در این تجربه کردن نیکویی، زیبایی نشاط و تجربه کردن دانایی است که در این صورت طراز جامعه اسلامی ما قطعا و یقینا افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار