دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: باحجاب و نمازم راه تو را ادامه خواهم داد

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: باحجاب و نمازم راه تو را ادامه خواهم داد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم آیسان محمدزاده دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان اردبیل خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سردار عزیزم سلام، شهادتت مبارک! الآن در میان ما نیستی و با رفتنت دل همه ما را به درد آوردی ولی خوشحالم که به آرزویت که شهادت بود رسیدی. سردار دل‌ها! من در جستجوی قهرمانی برای کتابم بودم و می‌خواستم که کتابم را کامل کنم و تو آن قهرمان بودی! صبح روز جمعه 13 دی که خبر تکان‌دهنده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مرا اندوهگین کرد با خودم گفتم چه قهرمانی بهتر از حاج قاسم. امروز همه‌جا و همه‌کس از قهرمان بزرگ کشورمان سخن می‌گویند سرداری که با تمام وجودش علیه داعش‌ جنگید و در آخر هم به آرزوی همیشگی‌اش که شهادت بود رسید او از جمع ما رفت ولی یاد و نامش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. سردارم یاد و نام تو را تو را در تاریخ ایران ثبت می‌کنیم و سردار سلیمانی‌های زیادی در راه هستند و من نیز می‌گویم آمریکای جنایتکار باید چنان سیلی محکمی از ملت ایران بخورد که صدایش را همه جهانیان بشنوند.

قول می‌دهم دانش‌آموز خوبی باشم و راه تو را ادامه دهم. سردار دل‌ها! این‌ها را که می‌نویسم دلم برایت تنگ‌شده. اشک از چشمانم جاری می‌شود که چرا پدر همه ما را گرفتند من به هم‌چنین پدری افتخار می‌کنم و می‌گویم پدرم راه تو را ادامه می‌دهم و تا آخرین قطره خونم انتقامت را خواهم گرفت.

سردار عزیزم تو که آسمانی شدی به خدای آسمان‌ها و زمین بگو که شهادت آرزوی قلبی من است و من را هم به آرزویم برسان. من باحجابم و نمازم راه تو را ادامه خواهم داد. ای بزرگ‌مرد جهانیان من هم یک حاج قاسم سلیمانی دیگرم.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار