رگبار باران و رعد و برق در راه مازندران است

احتمال وقوع سیلاب‌های محلی ناگهانی وجود دارد

ساری (پانا) - هوشناسی مازندران اعلام کرد که با توجه به فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد، مخاطره مورد انتظار در استان است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رگبار باران و رعد و برق در راه مازندران است

هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران با توصیف فعالیت سامانه بارشی از امروز شنبه 21 تیر تا روز دوشنبه 23 تیر، اعلام کرده است که در ارتفاعات و دامنه‌های استان انتظار رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد می‌رود و این مخاطره در مناطق ساحلی و جلگه ای عمدتا به شکل رگبارهای پراکنده است.

همچنین احتمال وقوع سیلاب‌های محلی ناگهانی در دره‌ها و مسیل‌ها وجود دارد و توصیه شده است که از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها اجتناب و در صعود به کوهستان احتیاط رعایت شود.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز به پانا گفت: «امروز و فردا آسمان استان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، نیمه‌ابری گاهی همراه با افزایش ابر است ضمن اینکه کاهش نسبی دما، وزش باد و بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

به گفته او در این دو روز در دامنه‌ها و ارتفاعات استان، آسمان نیمه‌ابری گاهی ابری همراه با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد خواهد بود و بیشینه دما در شهرهای غربی استان بین 26 تا 29 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 29 تا 32 درجه سلسیوس است.

اسدی برای روزهای دوشنبه و سه‏ شنبه 23 و 24 تیرماه، آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرده است که در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات با رگبار پراکنده همراه خواهد بود. بیشینه دما در این دو روز در شهرهای غربی استان بین 28 تا 31 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 31 تا 34 درجه سلسیوس خواهد بود.

در حالی که به گفته او روزهای چهار‏شنبه تا جمعه 25 تا 27 تیرماه، آسمان استان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابرو وزش باد و در دامنه‌ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده خواهد بود، بیشینه دما در این سه روز، در شهرهای غربی استان بین 28 تا 31 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 31 تا 34 درجه سلسیوس خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار