فولادوند: در حوزه سرویس مدارس بازرسی کمی در کنار بازرسی کیفی موثر است

تهران (پانا) - کارگروه سرویس مدارس دانش آموزی شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: در حوزه سرویس مدارس بازرسی کمی در کنار بازرسی کیفی موثر است

عبدالرضا فولادوند با اعلام اینکه کار ساماندهی سرویس مدارس فعالیت سنگینی است، گفت: با توجه به دامنه جمعیتی و منافع مالی زیادی که موضوع سرویس مدارس دارد، حاشیه های زیادی دارد و این باعث شده ما در کارگروهی تصمیم بگیریم که مطالبه گر زیادی دارد.
وی افزود: سال جاری اقدامات اثرگذاری در راستای شفافیت سرویس مدارس انجام شده است. در مطالبات دولتی مانند بیمه و مالیات که سالها کسی ورود پیدا نمی کرد، شهر تهران توانست با وجود فشارها فرهنگ سازی خوبی انجام دهد و کار مهمی انجام شد و برای تکمیل کار باید متخلفین را به مراجع معرفی کنیم. ما کسانیکه قانون را دور بزنند به عنوان شریک نمی پذیریم و آنها را امین خود نمی دانیم که بخواهیم بچه های خود را به آنها بسپاریم. همه ما مشکلات را می دانیم والبته تخلفات هم درون سازمانی و هم برون سازمانی انجام می شود اما ما اول به متخلفان درون سازمانی می پردازیم.
فولادوند گفت: مدارسی که به سامانه نیامده اند قطعا تخلف کرده و همین امسال باید گزارش شان اعلام شود تا برای سال های بعد این اقدام مهم جدی گرفته شود زیرا پای حق اولیا و دانش آموزان در میان است.
فولادوند با اشاره به اهمیت بازرسی های انجام شده در حوزه سرویس مدارس، گفت: مهمتر این است که باید به مدارس بازخورد داده شود. در واقع به کمیت بازدیدها پرداختیم و باید به کیفیت ها هم بپردازیم. در حوزه سرویس مدارس بازرسی کمی در کنار بازرسی کیفی موثر است. سازمان دانش آموزی هم به عنوان متولی امر نظارت این مهم مکلف است متخلفان را معرفی کند. اما سیستم های برون سازمانی بدانند خط قرمز ما حقوق مردم است و ما به اندازه ریالی از حق مردم نمی گذریم، حالا مالیات است یا حق بیمه است یا حق و حقوقی است که باید به اولیا مسترد شود. استراتژی وزارتخانه هم مقابله با فساد است. شفاف سازی و اصلاح روندها باید تداوم پیدا کند و در این ایام که کشور دچار مخاطره است و توسط دشمن تحریم شده ما باید از اولیای دانش‌آموزان مان حمایت کنیم.
فولادوند با اشاره به تعریف نرخ برای سرویس مدارس گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و تاثیرگذاری که بر وضعیت تحصیل دانش آموزان داشته و دارد باید بنا به وضعیت روز تصمیم بگیریم و بر مبنای اینکه وضعیت سفید و زرد یا قرمز باشد، متفاوت است و باید به گونه ای برنامه بریزیم که تمامی احتمالات را در نظر بگیریم. درواقع تعریف رفت و آمدها و هزینه ها و غیره باید همه انواع احتمالی بررسی شود. در این مهم با توجه به حساسیت های شهر تهران استفاده از یک سامانه دقیق که بتواند همه ویژگی های شهر تهران را پوشش دهد، در جهت شفاف سازی مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار