«جای نگرانی نیست!»، هنر تبدیل یک راه‌حل موقت به مشکلی دائمی را بلدیم! + فیلم

تهران (پانا) - حسام الدین آشنا با اشاره به موضوع فیلم «جای نگرانی نیست !» ساخت اینگونه مستندها را مفید دانست و خواستار همکاری بیشتر وزارت کشور، سازمان محیط زیست و نیروهای مردم نهاد برای حل این موضوع و پیدا کردن راهکارهای جدید شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
«جای نگرانی نیست!»، هنر تبدیل یک راه‌حل موقت به مشکلی دائمی را بلدیم! + فیلم

حسام الدین آشنا درپایان اکران فیلم «جای نگرانی نیست!»گفت: «بانی جلسه در واقع دوستان جوان فیلمسازی هستند که ما زحمات آنها را بهانه‌ای کرده‌ایم تا بحث‌های عمیق‌تری صورت بگیرد. فکر می‌کنم خروجی این فیلم و بحث‌های انجام شده در جلسه برای شخص رئیس جمهور هم مفید باشد. همکاری وزارت کشور و سازمان محیط زیست و استانداران شهرهای شمالی و دوستان ما در حوزه هنر و رسانه با تعهد اجتماعی که دارند و البته سمن‌ها و نیروهای مردم نهاد در نهایت باعث خواهد شد تا موضوع پسماند در استان‌های شمالی را به گونه‌ای مدیریت‌ پذیر ادامه بدهیم.»
مشاور رئیس جمهور با تمجید از موضوع مستند «جای نگرانی نیست!» اظهار کرد: «به تعبیر مستند «جای نگرانی نیست!» ما یک مساله‌ای داریم به اسم پسماند در سراسر کشور و یک مساله خاص داریم به اسم پسماند در استانهای شمالی. از یک جایی مساله شروع شده و فکر کردیم که می‌خواهیم آن را حل کنیم اما یک راه‌حل موقت را به یک مشکل دائمی تبدیل کرده‌ایم.»
وی افزود: «ما دو راه بیشتر نداریم؛ یا وابسته به مسیر حرکت سابق خود بمانیم و یک مسیر دیگر این است که بپذیریم اشتباهاتی اتفاق افتاده و هزینه بازگشت را بپردازیم برای اینکه نسل‌های بعدی و نسل‌های فعلی بیش از این از تصمیمات ما متضرر نشوند.»
آشنا ادامه داد: «راه حلی که اتفاق افتاده و می‌تواند اتفاق بیافتد این است که اگر کمتر تولید پسماند کنیم، تفکیک پسماند را انجام بدهیم و پسماند را کمتر وارد طبیعت کنیم خیلی از مساله می‌توانیم پیشگیری کنیم و بحران را مدیریت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار