مهرمحمدی: برای حکمرانی خوب در آموزش و پرورش باید از تعدد نهادهای تصمیم‌گیری بکاهیم

همه نهادهای تصمیم‌گیرنده باید شورای عالی آموزش و پرورش را به عنوان مرجع کارشناسی به رسمیت بشناسند

تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد کرد برای جلوگیری از دخالت نهادهای متعدد تصمیم‌گیری برای نظام تعلیم و تربیت باید شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع اصلی تصمیم‌گیری به رسمیت شناخته شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مهرمحمدی: برای حکمرانی خوب در آموزش و پرورش باید از تعدد نهادهای تصمیم‌گیری بکاهیم

محمود مهرمحمدی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش شامگاه جمعه 20 تیرماه 99 باحضور در برنامه تلویزیونی «پرسشگر» شبکه آموزش سیما با موضوع سیاستگذاری‌های کلان حوزه تعلیم و تربیت در کشور، با بیان اینکه باید فکری به حال مشکل تعدد نهادهای تصمیم‌گیری برای آموزش و پرورش در نگاه کلان حاکمیتی شود گفت: «این شرط حکمرانی خوب نیست که ما با این تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده برای یک دستگاه کلیدی و زیربنایی روبه رو باشیم.»

وی افزود: «راه حل اساسی کاهش این تنوع است. باید به یک نگاه بلندمدت حاکمیتی برای رسیدن به وضعیت حکمرانی خوب در آموزش و پرورش برسیم. البته این مشکل فقط به آموزش و پرورش برنمی‌گردد و در آموزش عالی هم مصداق دارد و باید آنجا هم فکری اساسی صورت گیرد.»

وی گفت: «باید این تعدد به شکلی سامان یابد، ما نیاز داریم یک هارمونی ایجاد کنیم. پیشنهاد اساسی‌ام این است که برای حل این معضل، برای شورای عالی آموزش و پرورش نوعی مرجعیت کارشناسی - نه تصمیم گیری و سیاست گذاری - قائل شویم.»

عضو شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: «یعنی مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نقش شورای عالی را به عنوان نقش مرجعیت کارشناسی به رسمیت بشناسند. شورای عالی آموزش و پرورش اختیارات و وظایفی دارد اما در این وضع کنونی فارغ از نگاه بلند مدت حکمرانیِ خوب باید در نگاه کوتاه مدت شورای عالی آموزش و پرورش را به عنوان مرجعیت کارشناسی بپذیریم.»

وی با بیان اینکه اکنون شواری عالی نقش مرجعیت کارشناسی ندارد گفت: «باید مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و ... در فرایندها باید به طور رسمی نظر کارشناسی شورای عالی را بگیرند که در فرایندها دیده نشده است.»

مهرمحمدی ادامه داد: «اگر همه نهادهای تصمیم‌گیرنده تامل کنند و مرجعیت کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش را به رسمیت بشناسند بزرگترین دستاوردی است که می‌تواند در این زمینه حاصل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار