فرماندار اسلامشهر: فلسفه وجودی خدمت به مردم تلاش مسئولین برای آنان است

اسلامشهر (پانا)- جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرستان اسلامشهر با حضور معاون بنیاد مسکن استان تهران، فرماندار اسلامشهر، بخشداران، دهیاران و مسئولین دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: فلسفه وجودی خدمت به مردم تلاش مسئولین برای آنان است

در این جلسه روستایی معاون بنیاد مسکن استان تهران در سخنانی اظهار کرد: پنج میلیون واحد روستایی در سطح کشور داریم و در استان تهران 143000واحد نامقاوم روستایی وجود دارد که با توجه به زلزله خیز بودن کشور این واحدها برای ما به نوعی زنگ هشدار و خطر به حساب می آیند.

او افزود: در شهرستان اسلامشهر سالانه می بایست 852 واحد بازسازی شود تا سی درصد برنامه ششم توسعه تحقق یابد و امسال 119 واحد نامقاوم شهرستان معرفی به بانک شدند که تنها شانزده قرارداد منعقد شد.

روستایی بیان کرد: هماهنگی بیشتر بنیاد مسکن استان تهران با بانک‌های عامل، تشکیل انجمن خیرین، مشارکت دهیاری ها با مردم و اطلاع داشتن روستائیان از تسهیلات اعطایی از جمله راه کارهای پیشرفت در بازسازی بافت‌های فرسوده روستایی است.

سپس مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر نیز در سخنانی بیان کرد: در حوزه بافت ناکارآمد روستایی و شهری پیشرفت ملموس نداشتیم و مشکلات زیادی در این راه وجود دارد و تنها نگرانی از زلزله در این روستاها وجود ندارد و بارش‌های فصلی هم درگاهی اوقات به این بافت ها آسیب می‌رساند.

او گفت: بخشداران، دهیاران و شورای روستاها عوامل اجرایی پیاده کردن سیاست‌های دولت هستند، والا ما نسبت به افراد تعهد استخدامی نداشتیم.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: مردم ما در روستاها از فرهنگ غنی برخوردار هستند و در اکثر مواقع از بحث تسهیلات اطلاع ندارند و افزود: کدام یک از ما مسئولین شهامت داریم یک شب در خانه های نامقاوم روستائیان حضور پیدا کنیم.

مرسلپور اظهار کرد: از رسانه ها انتظار دارم در سطح روستاهای شهرستان هر مسئولی خوب عمل نکرده و شاخص مدیریت ضعیف است، اعلام کنید و در کنار آن با بررسی جدی حوزه فرمانداری و همکاری ادارات و ارگان های مربوطه از پرداخت ارزش افزوده به روستا جلوگیری شود و بدانیم که فلسفه وجودی خدمت به مردم در راستای تلاش مسئولین برای آنان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر راه کارهای اجرایی جهت ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده در روستاها را شامل موارد زیر دانست: بنیاد مسکن استان تهران با تهیه بروشور، دهیاری‌ها با نصب پلاکارد و هماهنگی با ائمه جماعات هر روستا، جهت آشنایی روستائیان با تسهیلات اعطایی بازسازی واحدهای نامقاوم روستایی اقدام کنند و در سطح فرمانداری نیز تشکیل کارگروه بازنگری از روستاها بازدید شود تا بتوانیم در آینده کارنامه قابل دفاع در این حوزه داشته باشیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار