سخنگوی وزارت امور خارجه: رسیدن انسان ها به درک مشترک سبب صلح پایدار می شود

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اهمیت رسیدن انسان به درک مشترک برای رسیدن به صلح پایدار نیاز است و با خطر افتادن حقوق بین الملل جان انسان ها و حقوق مدنی به خطر می افتد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت امور خارجه: رسیدن انسان ها به درک مشترک سبب صلح پایدار می شود

سید عباس موسوی (امروز جمعه _۲۰ تیرماه) در مراسم رونمایی از کتاب «طعنه سیاسی، پایان یک دموکراسی دروغین» در اصفهان، اظهار کرد: هر ملتی به عوامل مختلفی افتخار می کند و هنرمندانش بر پایه این عوامل شعر می گویند.

وی افزود: یکی از عوامل تمدن ایرانی صلح است و ایرانیان در طول تاریخ مردمانی صلح طلب بودند و به این خصیصه مترقی، معروف شده اند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: متاسفانه امروز اخبار ناخوشایندی از سراسر جهان به گوش می رسد که نشانی از صلح ندارد و تروریسم و نسل کشی را نشان می دهد. چرا هنوز در هزاره سوم این مشکلات وجود دارد؟

موسوی ادامه داد: قطعا نمی توان دولت های سرکوبگر و قدرت های استعماری را برای به وجود آمدن این مشکلات مبرا بدانیم و نادیده بگیریم. بدون شک نبود توانایی انسان ها برای تفاهم و درک مشترک سبب این مشکلات و خدشه دار شدن صلح می شود.

وی افزود: استفاده از زور زمانی به کار می آید که که گفتگو به بن بست رسیده باشد. متاسفانه امروز در بسیاری از نقاط جهان شاهد صلح پایدار نیستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: اهمیت رسیدن انسان به درک مشترک برای رسیدن به صلح پایدار نیاز است و با خطر افتادن حقوق بین الملل جان انسان ها و حقوق مدنی به خطر می افتد.

این کتاب به سردار شهید قاسم سلیمانی و لاتین تبارهای آمریکای مرکزی و جنوبی که طعمه سیاست های نژادپرستانه مهاجرتی آمریکا شده اند تقدیم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار