خنیفر: ورود آموزش‌ها به کریدور مجازی در ایام کرونا نتیجه بخش بود

تهران (پانا) - جلسه ویدئو کنفرانس بررسی مسائل آموزشی در ایام کرونا و تمهید مقدمات برای سال تحصیلی پیش رو، با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان، اعضای هیات رئیسه و مدیران استانی در مکان سالن شهید چمران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: ورود آموزش‌ها به کریدور مجازی در ایام کرونا نتیجه بخش بود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این جلسه حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر از اهتمام مدیران ستادی و استانی در برگزاری شایسته ترم تحصیلی در سال گذشته بر مهیا و آماده سازی امکانات و ظرفیت ها با توجه به شرایط برای سال تحصیلی پیش رو تاکید کرد.

وی برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی، ظرفیت ستاد، سایر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای عبور موفق و سلامت در ترم آتی را قابل تامل برشمرد و بیان کرد: با بهره برداری از این ظرفیت‌‌های از جمله ظرفیت شبکه شاد (آموزش دانش‌آموزی) به عنوان اتفاقی بزرگ با پوشش بالا؛ در صورت تشدید شرایط مربوط به عصر کرونا باید پاسخگوی آموزش‌های جامع هرچند به صورت مجازی باشیم. ما دانشگاهی گسترده تاثیرگذار، پر از انتظار هستیم و باید پاسخگو باشم.

خنیفر خلاقیت و استفاده از استعداد و توانمندی‌ها در ستاد و استان را راهگشا دانست و گفت: در دوران کرونا، ورود آموزش‌ها به کریدور مجازی نتیجه بخش بود و نشان دادیم استعدادهای خوبی در کشور برای پیشرانی آموزشی وجود دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین داشتن برنامه‌های کلان نگر، تعریف اهداف و تقید به برنامه را پیش شرطی برای افزایش آموزش‌ها و مدیریت زمان عنوان و اظهار کرد: استفاده از الگوها و تجارب آموزشی مانند فشرده کردن کلاس‌ها، برگزاری کلاس‌ها در گروه‌های مختلف تکلیف گرایی و آموزش‌های ترکیبی برای افزایش ظرفیت آموزش مناسب می‌تواند مورد توجه و تامل قرار گیرد؛ خلاقیت و راه حل‌ها بی انتهاست و در همه مسائل ازجمله مسائل آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، فرهنگی و زیستی می‌توان راه حل مناسب یافت.

وی با اشاره به کسب مجوزه 20 هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: سهمیه ها طبق خود اظهاری و اعلام استان‌ها مبنی بر شرایط و ظرفیت‌ها تعلق می‌گیرند و اگر استانی بتواند ظرفیت خود را با فراهم کردن امکانات افزایش دهد، بستری برای اشتغال و تامین منابع انسانی معلم در استان فراهم می‌کند، فرصتی است تا در این کار بزرگ اقدام شایسته‌ای را انجام دهند.

خنیفر با بیان اینکه برای آموزش در دوران کرونا و پسا کرونا مهم است که مدیر هر روز وضعیت خود را بررسی و ارزیابی کند و به این سه سئوال پاسخ دهدکه کجا هستم؟ چه باید کنم و مسیر بعدی چیست؟ تصریح کرد: بررسی زمان آغاز و پایان سال تحصیلی 1399-1400شیوه آموزش، چگونه و در چه استان‌هایی؛ توانمند سازی منابع انسانی متناسب با آموزش‌های الکترونیک ضروری، طراحی سناریوهای مختلف حضور، تعریف شرح وظایف جدید در دوران کرونا، شیوه‌های جدید ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در شرایط خاص، روش‌های مختلف ارائه خدمات آموزشی با حداقل حضور از جمله مسائلی است که مدیران باید مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین بر اهمیت شناسایی گروه‌های جهادی آموزش از میان سرآمدان و علاقه‌مندان که با فضای مجازی به خوبی اشنا هستند در فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، نظارت، دانشجویی و پژوهش اشاره و بیان کرد: مدیران باید بر نظارت دقیق بر عملکرد و استفاده مفید از زمان با حداقل فرصت‌ها داشته، جلسات را کوتاه و با فاصله و محدود به موضوعات کاربردی برگزار کنند و دقت، صحت، سرعت در پاسخ به مکاتبات و تعامل موثر با محیط و اقناع مخاطبان و رسانه‌ها را در دستور داشته باشند.

وی همچنین بر ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس، مدیران کل آموزش و پرورش و استانداری، استفاده از ظرفیت خیران در این شرایط و مدیریت تحول و اقتضایی تاکید و اظهار کرد: سال تحصیلی جدید فرصتی تاریخی برای محک آموزش است؛ ما وارد زیست بوم جدید آموزشی خواهیم شد هنر ما این است که ضمن برخورد اندیشمندانه، افق مند باشیم.

خنیفر با بیان اینکه در این ایام حس انقطاع بین صف و ستاد، همکاران و دانشجویان نباید احساس شود، و نباید از تربیت غفلت کرد، افزود: نخ تسبیح بین دانشگاه و دانشجو نباید قطع شود ارتباط تربیتی، فرهنگی، آموزشی و پاسخگویی باید مستمر و برقرار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار