رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ؛

شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا  به کویید ۱۹ در دو هفته گذشته در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد آذربایجان شرقی در وضعیت اضطراری بیماری کرونا به سر می برد و  شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا  به کویید ۱۹ در دو هفته گذشته در استان نشانه بدی اوضاع است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا  به کویید ۱۹ در دو هفته گذشته در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگوی خبری گفت: با وجود اینکه مردم تا حدودی شرایط مقابله با کرونا را رعایت می کنند ولی وضعیت کرونایی استان اصلا خوب نیست و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز به سر می برد.

وی افزود: وضعیت فاصله گذاری نسبت به قبل عید بدتر شده است. استان از لحاظ آب و هوا برای مسافرت و شیوع بیماری کووید ۱۹ مساعد است و استعداد برای انتشار ویروس را دارد. محمدحسین صومی با بیان اینکه استان در وضعیت اضطراری به سر می برد، گفت: شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در دو هفته گذشته در استان نشانه بدی اوضاست.

وی افزود: ۸۰۱ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۱۲۷ بیمار بد حال زیر دستگاه تهویه مکانیکی داریم و روز به روز برتعداد بیماران افزوده می شود به طوری که تنها امروز ۱۸۰ نفر بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۲ شهرستان استان که در وضعیت قرمز کرونایی هستند را شهرستانهای تبریز، میانه، مرند، هشترود، چاراویماق، جلفا، هوراند، هریس، بناب، مراغه، اهر و سراب برشمرد و گفت: به دلیل وضعیت این شهرستانها نماز جمعه این هفته در این شهرستانها برگزار نمی شود.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی خاطر نشان کرد: در صورت عدم رعایت این موارد، ماههای مرداد و شهریور بدترین ماههای آذربایجان شرقی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار