حبیب‌زاده: نهادینه شدن شورای محله در قانون از مطالبات جدی شهروندان از نمایندگان مجلس است

تهران (پانا) - عضو ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در واکنش به حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت برگزاری انتخابات شورایاری، این نهاد را منشا خیر عمومی در ادوار گذشته دانست و نهادینه شدن شورای محله را از مطالبات مردم از مجلس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حبیب‌زاده: نهادینه شدن شورای محله در قانون از مطالبات جدی شهروندان از نمایندگان مجلس است

متن یادداشت افشین حبیب‌زاده که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، به این شرح است:

اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی به تاسی از آیات شریفه "و امرهم شورا بینهم" و "شاورهم فی‌الامر" از شوراها، مجلس‏ شورای‏ اسلامی، شورای استان‏، شهرستان‏، شهر، محل‏، بخش‏ و روستا به عنوان ارکان‏ تصمیم‏‌گیری‏ و اداره‏ امور کشور یاد کرده است.

نهاد شورایاری به عنوان یک پارلمان محلی، حلقه ارتباط اهالی محل با مدیریت شهری است که اعضای آن به انتخاب اهالی محله برای اداره بهتر آن تعیین می‌‌شوند.

اعضای شورایاری باتوجه به شناخت دقیق و کاملی که از مشکلات و ظرفیت‌های محله خود دارند توانسته‌اند در طول پنج دوره‌ای که شورایاری تشکیل گردیده، منشا خیر عمومی برای محله و شهر تهران باشند.

با عنایت به اینکه اخیرا از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری برگزاری انتخابات شورایاری ممنوع شده است، لذا قانون گذاری در این زمینه از سوی مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات جدی شهروندان است که امیدواریم در این دوره مجلس شورای اسلامی شاهد نهادینه شدن شورای محله در قانون باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار