در نشست مدیران ارشد وزارت کشور با معاون اول ریاست جمهوری مطرح شد

جمالی‌نژاد: توسعه حمل و نقل عمومی رویکرد وزارت کشور است

تهران (پانا) - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ی کشور با تاکید بر جایگاه شهرداری ها و دهیاری ها در توسعه کشور، گفت رویکرد وزارت کشور بر توسعه حمل و نقل عمومی است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جمالی‌نژاد: توسعه حمل و نقل عمومی رویکرد وزارت کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در نشست امروز مدیران ارشد وزارت کشور با معاون اول ریاست جمهوری که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه امروز ۷۴ درصد جمعیت کل کشور در شهرها و ۲۶ درصد نیز در روستاها سکونت دارند؛گفت: باید با برنامه ریزی دقیق و حاسب شده ای بتوانیم منابع و امکانات مان را برای شهرها و روستاهایمان تخصیص دهیم و شاهد بهترین وضعیت درشهر ها و روستاهای کشورمان در حوزه های رفاه و امنیت باشیم.
معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تعداد شهرداری و دهیاری های کشور، گفت: در کشور ۱۳۱۸ شهرداری، ۳۷۱۱۵ دهیاری، ۱۲۵۹۹۲ عضو شورای اسلامی شهر و روستا داریم که خانواده بزرگی محسوب می شوند.
معاون وزیر کشور با اشاره به این ظرفیت بزرگ گفت: با اجرایی شدن لایحه درآمد پایدار و مالیات بر افزوش افزوده امید داریم که شهرداری ها و دهیاری بتوانند سهمی پر رنگ در توسعه و اعتلای کشور ایفا کنند.
وی همچنین خبر داد: به منظورراهبری و انتظام بخشی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نیز تکالیف و وظایف واگذار شده در قوانین بالادستی اقدام به تهیه و تدوین و ابلاغ مجموعا ۵۹۵ مورد شامل ۳۱ آیین‌نامه، ۲۵۷ بخشنامه، ۱۶۷ دستورالعمل، ۸۶ شیوه‌نامه، ۳۵ تفاهم‌نامه و ۱۹ مورد سایر ابلاغیه‌ها شده‌ است.
رئیس سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش ۱۷۸.۷ کیلومتر به طول خطوط قطار شهری معادل ۵۴% کل خطوط در حال بهره‌برداری کشور اشاره کرد و گفت: در طی سالهای اخیر، ۷۱ هزار دستگاه تاکسی،۷۰۰ دستگاه اتوبوس و ۴۶۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شده است.
وی در همین خصوص گفت: رویکرد دولت بر توسعه حمل و نقل عمومی در کشور است تا مسافرت ها هم آسان و هم کم هزینه در کشور صورت گیرد.
وی همچنین خبر داد: به استناد ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو، سامانه سیمفا با هدف صدور گواهی یکپارچه معاینه فنی راه‌اندازی گردید.
جمالی نژاد تصریح کرد: درحال حاضر در سطح کشور ۶۲۴ مرکز معاینه فنی سبک با ظرفیت ۷۹۲ خط، فعال می‌باشند که از این تعداد ۴۹۸ مرکز قابلیت بازدید چشمی خودروهای دوگانه‌سوز را دارا هستند.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه مجموع عملکرد دولت در شهر ها و روستاها قابل قبول است؛ گفت: در همین دولت یکی از بزرگترین معظات که پسماندهای شهری و روستایی بود؛ به کل حل شد.
وی در این خصوص گفت: ساماندهی ۹۶ محل دفن پسماند شهری و استقرار سیستم جمع‌آوری پسماند در ۳۰ هزار روستای کشور کشور با تدبیر شهرداری ها ودهیاری در کل کشور صورت گرفت.
معاون عمرانی وزیر کشور در پایان بر لزوم توجه بیشتر به جایگاه شهرداری ها و دهیاری های کشور در امر توسعه و ابادانی کشور تاکید کرد و گفت: شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان نهادهای غیر دولتی ظرفیت بزرگی در توسعه کشور محسوب می شوند باید با فعال سازی این طرفیت های بتوانیم، آبادانی بیشتری را در شهر ها و روستاهای کشور شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار