دانش‌آموزان پایه نهم از فردا می‌توانند انتخاب رشته کنند

ساری (پانا) - مدیرکل‌آموزش‌وپرورش مازندران با اشاره به برخی مشکلات سامانه ثبت کارنامه‌های تحصیلی و موانع ایجاد شده برای هدایت تحصیلی، اعلام کرد که والدین و دانش‌آموزان برای انتخاب رشته و ثبت‌نام می‌توانند از ۲۰ تیر ماه اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان پایه نهم از فردا می‌توانند انتخاب رشته کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ علیرضا سعدی‌پور گفت: مشکلات پیش آمده برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم به دهم در حال رفع است و هیچ نگرانی نباید در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ثبت کارنامه و نمرات امتحانی دانش آموزان در سامانه "دانا" و انتقال از این سامانه به سامانه "همتا" (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) است و هنوز کار تکمیل کارنامه ها به پایان نرسیده، تصریح کرد: پس نیازی به عجله برای ثبت نام و انتخاب رشته نیست و هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به نمونه فرم برگه شماره هفت برای انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم به دهم اشاره کرد و گفت: دسترسی به این فرم از ۲۰ تیر ماه آزاد می شود و والدین و دانش آموزان از همان زمان باید برای ثبت نام اقدام کنند.

سعدی پور دریافت کارنامه دستی تحصیلی برای ثبت نام در پایه دهم و انتخاب رشته را کاملا غیر قانونی عنوان کرد و افزود: هیچ مدرسه ای حق ندارد بر اساس کارنامه دستی و چاپی اقدام به ثبت نام کند زیرا باید کارنامه دانش آموز از طریق اتوماسیونی منتقل شود

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از ۲۰ تیر ماه والدین می توانند با دریافت اجازه در مدارس پیش ثبت نام کنند تا فرم شماره هفت و کارنامه تحصیلی دانش‌آموز قابل دسترسی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار