تشریح اقدامات معاونت آماد و پشتیبانی ناجا در مقابله با کرونا

تهران (پانا) - معاون آماد و پشتیبانی ناجا به‌منظورحفظ سلامت کارکنان نیروی انتظامی، اقدامات این معاونت را در راستای مقابله با کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تشریح اقدامات معاونت آماد و پشتیبانی ناجا در مقابله با کرونا

به گزارش سایت پلیس، سردار رحمت اله محمدی، مراقبت و حفاظت از سلامت کارکنان پایور و وظیفه را اقدامی ارزشمند عنوان و اظهار داشت: این معاونت توانسته اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، ژل دست، مایع ضدعفونی‌کننده، دستکش لاتکس و لباس محافظ بیمارستانی(گان)، بین کارکنان یگان‌های ناجا و مشمولان اعزامی به مراکز آموزشی ناجا در سراسر کشور و به‌طور خاص کارکنان کادر درمانی توزیع نماید.

وی افزود: معاونت آماد و پشتیبانی ناجا اقدامات گسترده‌ای برای تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز کارکنان ناجا انجام داده که از این حیث تعدادی از کارگاه‌های مراکز تولید پوشاک ناجا ازجمله شرکت ناجی پوشش در زاهدان و شرکت پشم‌بافی آسیا در کرمان و دو کارگاه دیگر در تهران برای تولید ماسک، در مدار تولید قرارگرفته و تولیدات آن‌ها نیز در اختیار کارکنان ناجا قرارگرفته است.

معاون آماد و پشتیبانی ناجا ادامه داد: با همکاری و تعامل با معاونت (عملیات و بهداد ناجا) و حضور مستمر در جلسات قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) به‌منظور حفظ و صیانت از سلامت کارکنان پایور و وظیفه اقدامات گسترده‌ای توسط این معاونت صورت گرفته است از جمله تولید تخصصی ماسک‌های M750 و N95 ، مایع ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، ژل‌های ضدعفونی‌کننده و لباس حفاظت فردی و تأمین تجهیزات موردنیاز بیمارستانی ازجمله اقدامات می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اقدامات در مقابله با ویروس کرونا، بیان داشت: تأمین نیازمندی‌های بهداشتی رده‌ها حجم بسیار گسترده‌ای دارد، که تاکنون بیش از دو میلیون عدد ماسک، چندصد هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست و سطوح و مقادیر قابل توجهی تجهیزات و اقلام بیمارستانی و لباس های حفاظت فردی از مسیرهای مختلفی پیگیری شده که بخشی از نیاز به اقلام مزبور از طریق وزارت‌های دفاع و بهداشت تأمین‌شده است.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهم، پیشگیری است که عزیزان ما در حوزه بهداشت و درمان بر آن تأکیددارند. مهم‌ترین اقدامات در حوزه پیشگیری، قطع ارتباط بین انتقال ویروس است، زیرا عملکرد این ویروس به‌گونه‌ای است که به‌شدت قدرت انتقال دارد فلذا چرخه انتقال آن باید قطع شود، یکی از این کارها ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت فردی و محیطی است. کارهایی که در این بخش انجام‌شده، تهیه مواد ضدعفونی‌کننده می‌باشد، 70که هزار بطری ژل دست فردی تاکنون در اختیار کارکنان ناجا قرارگرفته است.

وی، اقدام معاونت آماد و پشتیبانی ناجا را در راستای ارسال بسته‌های بهداشتی به جانبازان بالای 25 درصد ناجا و بین خانواده‌های کارکنان ناجا و نیز تهیه بروشورهای مربوط به نحوه‌ مصرف را اقدامات درخور توجه برشمرد.

سردار محمدی گفت: معاونت آماد و پشتیبانی ناجا آمادگی دارد تا در کنار کارکنان خدوم ناجا برای حفظ سلامت آنان، هرگونه کمک در راستای پیشگیری از این بیماری و مقابله با آن را انجام دهد. تا ان‌شاءالله بتوانیم با اقدامات مناسب و همکاری همه عزیزان در خط مقدم این نبرد، به وظیفه خود عمل کنیم تا بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار