پرداخت تسهیلات به صنایع پیشرفته در حوزه کویید19

تبریز(پانا) - مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور اعلام کرد 240 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صنایع پیشرفته فعال در حوزه کویید19 در کشور پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات به صنایع پیشرفته در حوزه کویید19

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی رضا نقی پور در بازدید از واحد های صنعتی مراغه افزود: این تسهیلات از ابتدای سال به صنایع فعال و دانش بنیان در حوزه تولید کیت های تشخیصی، تولید وینتیلاتور و ملزومات پزشکی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تسهیلات حمایتی کویید 19 به 12 واحد صنعتی و دانش بنیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به جولان کرونا در کشور اظهار کرد: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته همچنان آمادگی دارد از واحد های تولیدی و صنعتی برای تولید ملزومات پزشکی برای مقابله با کویید 19 حمایت کند.
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در خصوص اقدامات انجام شده به منظور افزایش سرمایه این صندوق گفت: براساس برنامه های جامع وزارت صمت اعتبار این صندوق امسال 4 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم گفت: 55 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در آذربایجان شرقی پرداخت شده است.
حبیب امین زاده افزود: این تسهیلات در راستای حمایت از واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام برای راه اندازی و رونق تولید پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در استان 105 واحد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات رونق شناسایی شده است اضافه کرد: از این واحدها 21 واحد راکد، نیمه فعال و نیمه تمام تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در واحدهای نیمه تمام تسهیلات بیشتر به واحد هایی پرداخت می شود که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

شایان ذکر است مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور در سفر دو روزه خود به استان آذربایجان شرقی از واحدهای صنعتی فناور شهرستانهای تبریز، بستان آباد، آذرشهر و مراغه بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار