رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر:

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در روز 20 تیر برگزار می شود

بوشهر(پانا)_رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در روز 20تیر برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در روز 20 تیر برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، محمد زنگنه با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در دوره تحصیلی متوسطه دوم و هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی در ساعت 9روز جمعه 20 تیر برگزار می شود، اظهار کرد: در این آزمون دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود. و استفاده از ماسک برای داوطلبان الزامی است.
وی با اشاره به اینکه در این آزمون 3 هزار و 432 نفر داوطلب در 44 حوزه امتحانی با همدیگر رقابت می کنند، افزود: یکهزار و 182نفر از این دواطلبان در دبیرستان های نمونه دولتی و 275 نفر در هنرستان های نمونه دولتی پذیرفته می شوند.
زنگنه با اعلام اینکه داوطلبان تا روز پنج شنبه 19 تیر می توانند از سامانه ثبت نام، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند، تصریح کرد: شرکت داوطلبان در جلسۀ آزمون، بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.
رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی در خصوص نحوه طرح سوالات آزمون گفت: سـؤالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، به شیوۀ چهـارگزینه‌ای (فقط با یک پاسخ صحیح)، ازمحتـوای کتب‌ درسی پایه نهم سال تحصیلی 99-1398طرّاحی شده است و دارای نمره منفی است و به ازای هـر پاسخ صحیح، 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1نمره منفی برای داوطلب در نظـر گرفته می‌شود. و برای سؤالات بدون پاسخ، نمره ای در نظر گرفته نمی شود.
وی ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی را کسب حداقل معدل کتبی 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم(معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) در سال تحصیلی99-1398برای فارغ التحصیلان پایه نهم دانست و خاطرنشان کرد: داوطلبانی که معدل پایانی نوبت دوم آنان کمتر از 17 است مجاز به شرکت در آزمون نیستند و در صورت شرکت در آزمون پاسخنامه آنان تصحیح نمی شود.
زنگنه با توصیه به داوطلبان برای حضور در حوزه امتحانی حداقل یک ساعت قبل از آزمون برای انجام غربالگری و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، اضافه کرد: دانش آموزان باید نوشت افزار شخصی شامل مداد سیاه پررنگ، مداد پاک کن و مداد تراش و در صورت نیاز بطری آب شخصی به همراه داشته باشند.
رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی در پایان با تاکید بر اینکه در محل آزمون لوازم اضافی مانند تلفن همراه و کیف تحویل گرفته نمی شود، از داوطلبان خواست از به همراه داشتن وسایل اضافی خودداری کنند.
گفتنی است نتایج این آزمون در نیمه اول مردادماه از طریق سامانه ثبت نام به نشانی http://sanjesh.buedu.ir یا 10.150.13.58 اعلام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار