سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبر داد:

جایگزین تاجگردون در انتخابات میان دوره ای1400 مشخص می شود

تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد جایگزین نماینده مردم گچساران و باشت و دو منتخبی که پیش از آغاز مجلس یازدهم از دنیا رفتند، در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جایگزین تاجگردون در انتخابات میان دوره ای1400 مشخص می شود

به گزارش خانه ملت، محمدحسین فرهنگی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم اکنون ۲۷۶ نماینده دارد، اظهار کرد: ۲ نفر از منتخبیان ملت از حوزه‌های انتخابیه تهران و آستانه اشرفیه پیش از آغاز مجلس یازدهم فوت کردند و امروز نیز اعتبارنامه یک نفر از منتخبان مردم در مجلس رد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۱ کرسی باقی مانده مجلس باید در دور دوم تعیین تکلایف شوند و سه کرسی که در مورد آن‌ها توضیح داده شد در انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم تعیین تکلیف شوند که با آمدن این ۱۴ نماینده، مجلس تکمیل شده و ۲۹۰ نماینده مردم در مجلس مشخص می‌شوند.

فرهنگی ادامه داد: ۲۲ نفر به دور دوم انتخابات مجلس یازدهم رفته‌اند تا ۱۱ نماینده مردم مشخص شوند، انتخابات دور دوم مجلس یازدهم در ۲۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: جایگزین ۲ نماینده فوتی و غلامرضا تاجگردون که امروز اعتبارنامه‌اش در مجلس رد شد نیز در انتخابات میان دوره‌ای (سال ۱۴۰۰) مشخص می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف، ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر با اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون مخالفت کردند. این رای گیری به صورت مخفی و با برگه صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار