پور محمود: مشاوران توانمند مدارس، پلی به سوی آرامش جامعه و خانواده هستند

تهران(پانا)- جلسه اعضای تخصصی مرکز مشاوره و کارشناسی مشاوره منطقه ۱۷، با حضور طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی، مریم فلاحتی، کارشناس مشاوره منطقه و جمعی از مشاوران در مرکز مشاوره منطقه ۱۷ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پور محمود: مشاوران توانمند مدارس، پلی به سوی آرامش جامعه و خانواده هستند

طاهره پورمحمود در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت ارائه خدمات مشاوره در جامعه کنونی گفت: مشاوران توانمند مدارس، پلی به سوی آرامش جامعه و خانواده هستند؛ در راستای کمک به بهبود وضعیت روحی دانش آموزان، مرکز مشاوره در سالهای قبل در منطقه تاسیس شد و اکنون با توجه به شرایط ویژه که به دلیل شیوع بیماری کرونا در مدارس و دانش آموزان و خانواده آنها حاکم شده؛ باید فعالیت‌های مشاوره ای این مرکز توسعه یابد، تا بتوانیم از تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا در خانه و خانواده ها بکاهیم.

وی گفت: باید با برگزاری جلسات مستمر و ترسیم وضعیت سلامت روانی دانش آموزان در مدارس و اطلاع رسانی آن به مدیران و مشاوران مدارس احساس نیاز را برای ضرورت انجام خدمات مشاوره ای در مدارس ایجاد کرد و مدیران مدارس را همراه و علاقه مند این خدمات کنیم در کنار آن توانمندی‌های لازم را برای مدیران و حتی معلمان آموزش دهیم تا توانمندی‌ها و اطلاعات اولیه و ضروری را در مواجهه با مشکلات دانش آموزان داشته باشند.

پورمحمود افزود: باید تعامل و همکاری لازم را با سایر مراکزی که خدمات روان شناسی دارند داشته باشیم؛ ضمن ایجاد هماهنگی های لازم و جلوگیری از سردرگمی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از تمامی ظرفیت‌های بالقوه موجود در منطقه استفاده کنیم.

پورمحمود در ادامه ضمن اشاره به اهمیت داشتن دانش تحقیقات تخصصی لازم برای مشاوران مدارس تاکید کرد: در مدارس غیر دولتی افرادی که به عنوان نیروی آزاد جذب می شوند، لازم است با هماهنگی کارشناسی مشاوره انجام پذیرد و پس از انجام مصاحبه های تخصصی مورد نیاز در صورت تایید، این نیروها در مدارس مشغول به کار شوند.

وی گفت: حتی لازم است افرادی که به عنوان مشاوران تحصیلی در مدارس خاص فعالیت می کنند؛ از لحاظ دانش و اطلاعات تخصصی مورد تایید قرار گیرند.

پورمحمود گفت: تشویق و تنبیه دانش آموزان در مدارس، اثرات ماندگاری را از خود بر جای می‌گذارد باید در مدارس به این امر مهم دقت شود و متناسب با شرایط سنی و وضعیت حاکم بر فرد و مدرسه انجام گیرد تا باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان شود و در چشم انداز بلند مدت فعالیت ها سعی شود روند تحصیلی، تربیتی آنان را به پیشرفت و تعالی سوق دهیم. از مواردی که سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی در دانش آموزان می‌شود باید شدیداً جلوگیری کنیم.

در پایان از زحمات ارزشمند همکاران و مشاوره همکاران مشاور در ایام شیوع ویروس کرونا، خصوصا ایام سخت قرنطینه خانگی قدردانی کرد. در ادامه جلسه کارشناسی مشاوره ضمن ارائه گزارش از فعالیت های انجام یافته در مرکز مشاوره به بیان مشکلات موجود و پرداختند و سپس مشاوران حاضر با بیان نقطه نظرات خود، پیشنهاداتی را برای بهبود روند کار مرکز مشاوره ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار