آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19: روند ابتلا در مازندران با تغییرات مختصر صعودی است

ساری (پانا) - آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19 حکایت از این دارد که روند ابتلا به این بیماری به شکل ثبات با تغییرات مختصر صعودی است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19: روند ابتلا در مازندران با تغییرات مختصر صعودی است

کمیته اپیدمیولوژی کووید19 در گزارشات خود، استان‌ها را بر اساس میزان بروز تجمعی موارد بیماری به سه دسته پر گزارش، با گزارش متوسط و با گزارش پایین تقسیم می‌کند و روند بیماری در آن‌ها در جدول و نمودارهای مرتبط بررسی می‌شود.

در گزارش بیستم این کمیته آمده است که در روند کشوری بیماری، هرچند موارد ابتلا و مرگ نسبتا بالا است، اما ثبات و تغییرات مختصر در آن دیده می‌شود. موارد بالای ابتلا و روند تغییرات مختصر و ثبات در سه استان لرستان، هرمزگان و خوزستان، روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، همدان و مازندران و با تغییرات مختصر و نامنظم در دو استان گیلان و خراسان جنوبی مشاهده شده است. در استان زنجان، کردستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، سمنان، فارس، قزوین، قم و چهارمحال و بختیاری روند صعودی یا شروع پیک مشاهده شده است.

این گزارش می‌افزاید که به نظر می‌رسد پنج استان آذربایجان غربی، ایلام، مرکزی، خراسان شمالی و یزد اخیرا یک پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. در هفت استان اردبیل، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، گلستان و البرز ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.

در جدول دسته‌بندی استان‌ها، مازندران جزو استان‌های با بروز کم است.

بر اساس اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران در ۲۴ ساعت گذشته تعداد 112 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 33 نفر نیز در بیمارستان‌های بابل بستری شده‌اند.

در همین مدت تعداد 86 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر 645 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار