جلسه ویدئو کنفرانس ساماندهی نیروهای انسانی و پروژه مهر منطقه 8 با حضور مدیر کل شهر تهران

تهران (پانا) - مدیر کل شهر تهران در جلسه ویدئو کنفرانس ساماندهی نیروهای انسانی و پروژه مهر آموزش و پرورش منطقه 8 پروژه مهر را یک کار ملی نامید.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ویدئو کنفرانس ساماندهی نیروهای انسانی و پروژه مهر منطقه 8 با حضور مدیر کل شهر تهران

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران، جلسه ویدئو کنفرانس ساماندهی نیروهای انسانی و پروژه مهر آموزش و پرورش منطقه 8 با حضور عبدالرسول فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، حدادی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی، دری، معاون متوسطه اداره کل و دبیر ستاد پروژه مهر شهر تهران، مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8، عدالت آذر، رییس گروه طرح و برنامه، اعضای کمیته ساماندهی نیروهای انسانی اداره کل و اعضای ستاد پروژه مهر منطقه 8 بصورت ویدئو کنفرانس در محل سالن شورای اداری منطقه 8 برگزار شد.

در این نشست فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران اذعان داشت: ساماندهی نیروی انسانی پایه کیفیت آموزشی است کیفیت آموزشی صرفا به اختصاص چند ساعت گروه های آموزشی و چند ساعت کلاس های ضمن خدمت محقق نخواهد شد، چیدمان درست و دقیق کلاس ها و به نوعی تخصصی نگاه کردن به ساعت تدریس بهترین زمینه را برای کیفیت بخشی به وجود خواهد آورد. پس به دلیل کیفیت بخشی و توجه به کیفیت آموزشی، باید به ساماندهی نیروی انسانی توجه ویژه ای داشت.

فولادوند خاطر نشان کرد: باید تمام تلاش و دقت مان را به حل مشکل کنونی ساماندهی شهرتهران معطوف کنیم تا از طریق بررسی های خوب و موثر و ساماندهی کیفی بتوانیم به حول و قوه الهی مشکلات پیش روی را حل و رفع نمائیم.

در ادامه عبدالرضا فولادوند با اشاره به جلسه ای که اواسط اسفند در منطقه8 برگزار شد، گفت: در آن نشست روی اعداد و ارقامی با این منطقه توافق شد و به نقطه مشترک رسیدیم تا مبنا باشد و اکنون در ادامه آن نشست به بررسی وضعیت این منطقه برای شروع مهر99 می پردازیم.

وی افزود: در موضوع آمار دانش آموزی پیش بینی حضور 38271 نفر دانش آموز را برای منطقه8 داریم که تعداد 237 نفر نسبت به سال گذشته کاهش داریم و همچنین در این منطقه 1245 کلاس داریم.

وی با اشاره به اینکه در منطقه8 حدود 362 نفر کمبود نیرو وجود دارد، افزود: اگرچه عدد کمی به عنوان کسری داریم اما بر اساس برنامه های ارایه شده و ارایه 27راهکار به مناطق نوزده گانه می توان این کسری را جبران کرد. البته اگرطرح معلم تمام وقت را در این منطقه جدی تر پیگیر باشیم قطعا این کسری برطرف می شود.

فولادوند با اشاره به اینکه به کارگیری و استفاده از حضور سایر نهادها و کمک گرفتن از آنها فلسفه وجودی پروژه مهر است گفت: پروژه مهر یک کار ملی است. امسال ما حدودا 15 روز زودتر از سنوات گذشته آغاز سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد و باید در زمینه آماده سازی مدارس سرعت را دو چندان کنیم. همچنین مراقب باشیم تعداد دانش آموزانمان از آمار توافقی بیشتر نشود وگرنه برای منطقه مشکل ساز می شود. وی افزود: موضوع هدایت تحصیلی بسیار مهم است و این روزها معاونت متوسطه و پرورشی در این حوزه تلاش بسیاری دارد.

فولادوند با اشاره به اهمیت نیروهای پرورشی در حوزه آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در ایام گذشته کمتر به نیروهای انسانی حوزه پرورشی توجه شده و ضربه اش را هم خوردیم. همچنین مشاوران و مربیان تربیت بدنی را باید جدی تر در نظر بگیریم و باید توجه ویژه شود تا نیروهای متخصص این حوزه برای حضور و تدریس انتخاب شوند و ناگفته نماند اولویت با مدارس حاشیه ای است. انتظار دارم به میزانی که به آموزش توجه می شود به بخش پرورشی، سلامت، تربیت بدنی و مشاوره هم بپردازیم.

همچنین مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه، مهندسی و ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را از مهم ترین اولویت های کاری آموزش و پرورش منطقه در فصل تابستان بر شمرد و با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی آموزش و پرورش است اظهار داشت: اگر نیروی انسانی دقیق ساماندهی شود فرآیند کار آموزش و پرورش تضمین خواهد شد.

گفتنی است دراین جلسه موضوعات مختلف از جمله هدایت تحصیلی، نظارت دقیق مدیران مناطق به سامانه سناد، توجه و نظارت به ساماندهی کتب درسی، انتصاب و انتخاب مدیران، بحث انتقال نمراتی بین سامانه ای کلاس نهم، آخرین وضعیت نیروی انسانی منطقه ، اختصاص نیروهای تخصصی به مدارس، وضعیت صدور ابلاغها، وضعیت نیاز و مازاد منطقه در زمینه نیروی انسانی و تعیین تکلیف وضعیت نیروهای حق التدریس بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار