وضعیت هشدار در پی روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هشدار داد متاسفانه مبتلایان به کرونا در استان روند صعودی دارد و روزانه تعداد زیادی از بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت هشدار در پی روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، محمدرضا رضایی بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: روز گذشته 45 بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان بستری شدند که این تعداد بستری در طی یک‌ ماه گذشته بی‌سابقه بود.

او افزود: در حال حاضر از ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تعداد ۴۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: روزانه تعداد زیادی از بیماران با علائم مشکوک به بیمارستان‌های استان مراجعه می کنند و بستری می‌شوند و در حال حاضر فقط در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل، 10 بخش به کرونا اختصاص یافته است‌.

رضایی بنا بیان کرد: با توجه به روند صعودی تعداد مبتلایان پیش بینی می‌شود این روند ادامه‌دار بوده و باید با محیا کردن بخش‌های بیشتری آمادگی پذیرش بیماران بیشتری را داشته باشیم.

او ادامه داد: همانند موج اول کرونا کلیه توصیه‌های بهداشتی باید توسط مردم رعایت شده و در صورت حضور در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: به عموم مردم استان توصیه و هشدار می‌دهیم که از برگزاری مراسم‌ها به‌خصوص عروسی و ترحیم خودداری کرده و در صورت برگزاری، تعداد جمعیت در حد خیلی محدود و حداقلی باشد.

رضایی بنا تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده برگزاری این چنین مراسم‌هایی در استان نقش اساسی در روند افزایشی و صعودی تعداد مبتلایان داشته است.

او گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل حدودا ۴ هزار بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری شده است که تعدادی بر اساس نتایج آزمایشگاهی به کرونا مبتلا بودند و تعدادی دیگر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در کل ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار از بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص شده که تعداد قابل توجهی پس از سیر درمان مرخص شده‌اند.

او تصریح کرد: از روز گذشته با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، استان اردبیل در وضعیت هشدار قرار گرفت و در حال حاضر متاسفانه روند کرونا در استان اردبیل با سرعت زیادی در حال حرکت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، در روزهای آینده استان اردبیل در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و بر اساس روند و شدت شیوع، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار