رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان:

نامگذاری یک روز تحت عنوان صنعت و مدرسه

تهران(پانا)- رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال جاری گفت دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در حوزه صنعت سهم هایی لازم دارند تا به اندازه کافی بتوانند در فضای صنعت ‌و کار قرار بگیرند .

کد مطلب: ۱۰۹۶۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری یک روز تحت عنوان صنعت و مدرسه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فاطمه مهاجرانی گفت: ما نیروی مهارتی نداریم، ولی قشر عظیمی از نیروهای تحصیلکرده در پی کار داریم. سالهاست در دانشگاه دفتر ارتباط با صنعت وجود دارد، ولی در بسیاری از اوقات ارتباط معنا داری در این زمینه ایجاد نشده است و دانشگاه نتوانسته به نیازهای صنعت پاسخ دهد. راهکار این است که از زمان تحصیل در مدرسه دانش‌آموز بگوید من برای ورود به صنعت درس می‌خوانم.

او با اشاره به نیاز به تجهیز مدارس سمپاد که به کارهای مهارتی می‌پردازند گفت: یکی دیگر از نیازهای این مجموعه تصویب فرایند ارتباط صنعت و مدرسه است. نهادهای قانون گذاری می‌توانند این ارتباط را تسهیل کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان اظهار کرد: در بسیاری اوقات دانش‌آموزان از ظرفیت‌های صنعت بومی خود اطلاع ندارند. اگر روزی به عنوان روز صنعت و مدرسه معرفی شود و دانش آموز صنعت منطقه خود را بشناسد تاثیرات خوبی داشته و از بسیاری از مهاجرت ها جلوگیری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار