محاکمه متهمان پرونده سقوط هواپیمای تهران - طبس

تهران (پانا) - نخستین جلسه رسیدگی به اتهام مقصران حادثه سقوط هواپیمای تهران – طبس در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
محاکمه متهمان پرونده سقوط هواپیمای تهران - طبس

به‌گزارش روزنامه ایران، در این جلسه دادگاه که صبح چهارشنبه - امروز - در شعبه 1057 مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار می‌شود به اتهام 4 نفر از جمله ریاست وقت سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر کل دفتر عملیات پرواز، مدیر کل وقت دفتر مهندسی و قابلیت معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی رسیدگی خواهد شد که بر اساس کیفرخواست اتهام آنها معاونت در قتل شبه عمد 40 نفر، مشارکت در تسبیب در قتل شبه عمد 40 نفر و مشارکت در تسبیب ضرب و جرح شبه عمد 8 نفر است.
حادثه سقوط هواپیمای آنتونف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ساعت 9:18 صبح یکشنبه 19 مرداد سال 93 رخ داد و هواپیما که تازه از باند بلند شده بود، در شمال شرقی فرودگاه مهرآباد و در بلوار شیشه مینا شهرک آزادی کنار یک منطقه مسکونی دچار تکان‌های شدیدی شد و ناگهان به زمین برخورد کرد و شعله ور شد. در این حادثه 40 سرنشین هواپیما جان باختند و 8 مسافر نیز مصدوم شدند.
رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور با گذشت بیش از 18 ماه از سانحه هواپیمای آنتونف 140 اعلام کرد، نتیجه کار کارشناسی تیم بررسی سانحه هواپیمایی نشان داده که نقص فنی پرواز مسیر تهران- طبس علت اصلی سقوط هواپیما بوده است و با توجه به کارایی هواپیما و بررسی‌های تخصصی صورت گرفته روی همه احتمال‌ها و نظریه‌ها، اشکال در سیستم کنترل الکترونیکی موتور هواپیما عامل محوری و مؤثر در سانحه بوده و اشکال در این سیستم نه تنها موجب نارسایی در هشدار بموقع به خلبان شده بلکه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما بوده است. مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان هواپیمایی در ادامه اذعان کرد: بررسی‌ها با توجه به مستند‌های موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سیاه) و لاشه هواپیما به دست آمده و از میان سه عامل سانحه ساز ماشین (هواپیما)، محیط (وضعیت جوی) و انسان، عامل اول یعنی نقص فنی علت اصلی سانحه اعلام شد.با تکمیل تحقیقات، دادگاه رسیدگی به این پرونده، امروز -چهارشنبه- در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار