معاون کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با پانا

بیش از 15 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند

تهران (پانا) - معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۷۲۲ دانش‌آموز تحت پوشش این مرکز قرار دارند، چگونگی هدایت تحصیلی این دانش‌آموزان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 15 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند

حسین زمانیان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «تعداد دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی 98-99 مورد حمایت قرار گرفتند 15 هزار و 722 نفر است. در مقطع ابتدایی 7 هزار و 320 دانش‌آموز، در مقطع متوسطه 4 هزار و 547 دانش‌آموز و در مقطع متوسطه دوم نیز 3 هزار و 855 دانش‌آموز تحت پوشش قرار دارند.»

معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کار هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تحت پوشش با همکاری یکسری موسسات آموزشی جهادی انجام می‌شود، بیان کرد: «با تعاملاتی که با یکسری از موسسات آموزشی صورت گرفته است، هم‌افزایی در آموزش و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان شکل گرفته است به طوری که با همکاری یکی از موسسات برای 470 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم، بهره‌مندی از خدمات کنکور و آزمون‌های تستی در نظر گرفته شد. همچنین به 185 دانش‌آموز پایه دوازدهم که معدل‌های بالا داشتند در رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی خدمات کنکوری ارائه شد.»

وی ادامه داد: «با همکاری یکی دیگر از موسسات آموزشی دو افق کوتاه مدت و بلند مدت را برای دانش‌آموزانی که قرار است در سال 1400 کنکور بدهند، پیش‌بینی شد. در همین راستا 686 دانش‌آموز پایه یازدهم شناسایی شد تا جلسات آزمون را از تابستان جاری برای سال 1400 آغاز کنند. تعداد 677 دانش آموز پایه دوازدهم نیز شناسایی شدند که از چند ماه قبل از کنکور نکات کلیدی در آزمون‌ها را دریافت کردند. علاوه بر این برای 570 دانش‌آموز پایه نهم نیز امکانی ایجاد شد که در تابستان بتوانند با استفاده از ویدئوهایی که طراحی شده است، انتخاب رشته خود را انجام دهند.»

معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران افزود: «همچنین اگر در بین دانش‌آموزانی که تحصیل آنها به اتمام رسیده و کارنامه خود را دریافت کرده‌اند، دانش‌آموزی دچار افت تحصیلی شده باشد نیز شناسایی شده‌اند و این دانش‌آموزان به مشاوران و کلاس‌های تقویتی معرفی می‌شوند. علاوه بر این تعدادی از دانش‌آموزان نیز ترک تحصیل می‌کنند که در وهله اول این دانش‌آموزان به مشاور ارجاع می‌شوند و اگر مشاور توانست تغییری در فرد ایجاد کند تا به تحصیل بازگردد، تحصیل ادامه می‌یابد اما اگر نتوانست توفیقی حاصل کند به حوزه اشتغال معرفی می‌شود و مسیر کاریابی و کسب و کار برای فرد ادامه می‌یابد.»

زمانیان تصریح کرد: «با یکی دیگر از موسساتی که تعامل داشتیم نیز 401 کتاب کنکور را توانستیم برای دانش‌آموزان تحت پوشش دریافت کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند کتاب‌ها را در اختیار داشته باشند.»

وی درباره حمایت از دانش‌آموزان استعداد درخشان و نخبگان تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: «در این بخش حدود 200 دانش‌آموز استعداد برتر و نخبه در زمینه‌های علمی، ورزشی و قرآنی و سایر زمینه‌ها شناسایی شدند و در این زمینه تسهیلاتی از سوی دفتر مرکزی برای این دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که مورد حمایت قرار می‌گیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار