جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد؛

استاندار: رسیدن کشور به خودکفایی در سایه آموزش درست است

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس به صورت غیرحضوری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار: رسیدن کشور به خودکفایی در سایه آموزش درست است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز سه شنبه 17 تیر ماه 99 در تالار استانداری برگزار شد.

محمدرضا پور محمدی در این جلسه با تاکید بر اینکه نباید نافی زحمات و تلاش های عزیزان فعال در عرصه تعلیم و تربیت بود چرا که شاهد رشد شایان توجه عملکرد در مقایسه قبل و بعد از انقلاب هستیم، گفت: اما انتظار بر این است که نقاط ضعف را یادآوری و در جهت رفع آنها بحث و تبادل نظر کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: امروز اگر در کمترین زمان در بحث تولید ماسک و لوازم بهداشتی و کیت ها به خودکفایی می رسیم بدون اغراق در سایه آموزش درست است.

وی تصریح کرد: اگر میزان و سطح رشد علمی کشورمان را با ممالک دیگر مقایسه کنیم همطرازی و حتی بالاتر را نشان می دهد اما باید توجه داشت که چرا شرایط ما مناسب نیست.

پورمحمدی افزود: به نظر می رسد ما در مرحله عمل و برخورد درست و منطقی با مسائل دچار مشکل هستیم.

استاندار در پایان تاکید کرد: بحث ثبت نام دانش آموزان تا حد امکان بصورت غیر حضوری باشد.

پیشگیری از تحمیل هزینه های اجباری به خانواده ها در بحث ثبت نام

جعفر پاشایی نیز در این جلسه یادآور شد: در 4 ماه دوران کرونا و تعطیلی اجباری مدارس آموزش و پرورش با ظرفیت حداکثری و به دور از حاشیه با روش های مدرسه مجازی ، طرح معلمان فن یار، درسنامه، شبکه شاد و آموزش های تلویزیونی پیگیر بحث آموزش دانش آموزان بود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان در بحث ارزیابی عملکرد ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ( دیدار چهره به چهره ) در سه ماهه نخست امسال رتبه اول را بین ادارات کل آموزش و پرورش استانهایی سراسر کشور کسب کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: برابر ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین وزارت آموزش و پرورش، دستگاه تعلیم و تربیت استان رتبه اول را در عملکرد بین 32 استان در سال 97-98 کسب کرد.

پاشایی افزود: همچنین دستگاه تعلیم و تربیت استان در ارزیابی عملکرد پروژه مهر (بازگشایی مدارس ) در سال 98 رتبه دوم کشور را کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه با جذب و توزیع بیش از 3.5 میلیارد کمک مومنانه آموزش و پرورش استان کارنامه قابل قبولی از خود ثبت کرد، گفت: در راستای مساعدت به دانش آموزان بی بضاعت با توزیع 263 تبلت و گوشی و تلویزیون قدم ارزشمندی برداشته شده است.

به گفته ی پاشایی 41 پایگاه در سطح استان، سنجش سلامت جسمی و روانی نوآموزان و دانش آموزان بدو ورود به مدرسه را پیگیری و عملیاتی می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: در راستای رضایتمندی حداکثری اولیاء و پیشگیری از هرگونه دغدغه، با جدیت تمام پیگیر موضوع پیشگیری از تحمیل هزینه های اجباری به خانواده ها در بحث ثبت نام هستیم.

فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها و خیرین

پیام صدقی نیز در این جلسه طی گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر 14 مدرسه در سراسر استان با طرح آجر به آجر در حال احداث، اتمام و یا در مرحله بهره‌برداری می باشد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در طرح آجر به آجر به دنبال جلب مشارکت حداکثری عمومی با هدف فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها و خیرین هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار