کرونا فرصتی برای ارتقا کیفیت آموزش در حوزه فضای مجازی

بهارستان(پانا)- مصطفی کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان گفت ویروس منحوس کرونا فرصتی را برای ما ایجاد کرد تا توانایی های خود را بالا برده و دانش خود را در زمینه آموزش از طریق فضای مجازی بیفزاییم.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا فرصتی برای ارتقا کیفیت آموزش در حوزه فضای مجازی

کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان طی گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: با توجه به این که در آستانه شروع سال تحصیلی 1400-1399 قرار داریم همکاران ما در حوزه ستادی مشغول فراهم سازی بستر های لازم جهت شروع سال تحصیلی جدید هستند و مجموعه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در تلاش است تا کیفیت آموزش را نسبت به سال های گذشته ارتقا بخشد.

کلانتری آموزش از طریق فضای مجازی را محدود به ایام کرونا نداسته و گفت: ویروس کرونا سبب شد تا ما این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و آموزش از طریق فضای مجازی را گسترش دهیم و روز به روز بر کیفیت آن بیفزاییم و بسیار علمی تر و کامل تر نسبت به استقبال سال تحصیلی جدید برویم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این که شعار دولت حرکت به سمت الکترونیکی شدن است ما باید پیش از ورود ویروس کرونا به فکر آموزش از طریق فضای مجازی می شدیم اما این ویروس منحوس فرصتی را برای ما ایجاد کرد تا توانایی‌های خود را بالا برده و دانش خود را در زمینه آموزش از طریق فضای مجازی بیفزاییم و در زمان مناسب بهره کافی را از آن ببریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان بیان کرد: شهرستان بهارستان با توجه به تراکم جمعیتی بالا و ضمن مهاجرپذیر بودن آن سالانه بر ورودی دانش‌آموزان افزوده می شود و با توجه به این موضوعات اقدامات قابل توجهی در حوزه عمرانی و افزایش سرانه های آموزشی داشته ایم که از جمله آن: پروژه خیرساز 12 کلاسه در گلستان در حال احداث است که بخشی از هزینه آن توسط خیرین و بخشی دیگراز منابع استانی تامین اعتبار شده که تا مهر ماه سال جاری مورد استقبال دانش آموزان قرارخواهد بود.

کلانتری افزود: طی تفاهم نامه ای که با شهرداری صالحیه به امضا رسیده 4080 متر زمین به آموزش و پروش ناحیه 1 بهارستان واگذار کرده تا هنرستان 20 کلاسه در این شهر ساخته شود که با توجه به عدم وجود یک محیط آموزش فنی تخصصی درحوزه ناحیه 1، با ساخت این هنرستان تحولی عظیم در حوزه فضای آموزشی بهارستان ایجاد خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک آموزش و پروش بهارستان ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی ما که به صورت جدی پیگیر آن هستیم ساخت و تکمیل مدرسه 12 هزارمتری با 12 کلاس که سال ها به صورت نیمه کاره رها شده بود که به دلیل خارج از بافت بودن آن مشکلاتی وجود داشت که با پیگیری فرماندار بهارستان این مشکلات در حال مرتفع شدن است و با تکمیل این پروژه فضای آموزشی قابل توجهی را به سرانه های آموزش و پرورش این ناحیه اضافه خواهد کرد.

کلانتری گفت:‌ پیش‌بینی می کنیم که در سال تحصیلی جدید 3500 نفر وارد کلاس‌های درس شوند که با توجه به جمعیت بهارستان این احتمال وجود دارد که تا پایان زمان ثبت نام این آمار افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار