امسال ۴۲ درصد فارغ التحصیلان پایه نهم شهرستان تایباد جذب هنرستان ها می شوند

تایباد (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان تایباد گفت: طرح هدایت تحصیلی با هدف توسعه متوازن رشته ها و جلوگیری از ترافیک بیش از حد در یک رشته خاص برای فارغ التحصیلان پایه نهم اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
امسال  ۴۲ درصد فارغ التحصیلان پایه نهم شهرستان تایباد جذب هنرستان ها می شوند

مصطفی فدایی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: دانش آموزان پایه نهم باید به تناسب علاقه، استعداد، امکانات و نیاز روز بازار کار، رشته ای را انتخاب و تحصیلات را ادامه دهند. خانواده ها رشته مورد علاقه خود را به فرزندان دانش آموز خود تحمیل نکنند . زیرا اگر دانش آموز در رشته ای تحصیل کند که در آن علاقه استعداد ندارد، قطعا در آینده به مشکل بر می خورد.

فدایی ادامه داد: عدم علاقه دانش آموزان به رشته تحصیلی ، منجر به بی انگیزگی در درس و تحصیل، عدم تمرکز در مطالعه، کاهش یادگیری دروس، افت تحصیلی، هدر رفتن سرمایه و وقت و... می شود.

وی بیان کرد: امسال دانش آموزان برای دریافت فرم های ۶ و ۷ مربوط به هدایت تحصیلی نیازی به حضور در مدرسه ندارند و می توانند از ۲۳ تیرماه آن را به صورت مجازی از سامانه همگام دریافت کنند.البته امکان دریافت حضوری فرم ها نیز وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه افزود: راهنمایی صحیح مدیران مدارس می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آمار ترک تحصیلی دانش آموزان پایه نهم داشته باشد. وی یادآور شد که کارگروه فرعی هدایت تحصیلی با حضور کارشناسان آموزشی و مشاورین توانمند در محل مرکز مشاوره از هفته دوم مرداد ماه پاسخگوی ابهامات مراجعین خواهد بود.

وی به تفاوت های شاخه های کاردانش و شاخه های فنی و حرفه ای نیز اشاره کرد و گفت: در رشته های کاردانش، هدف تربیت نیروی ماهر کارآفرین است که بعد از سه سال وارد بازار کار شوند ولی در رشته های شاخه فنی و حرفه ای امکان ادامه تحصیل دانشگاهی در رشته تخصصی وجود دارد. در رشته های کاردانش ردپای دروس تئوری و نظری کمتر به چشم می خورد و تقریبا تمامی دروس تخصصی به صورت عملی است و تنوع رشته ها در کاردانش (۱۶۰ رشته) بیشتر از فنی و حرفه ای (۴۱ رشته) است.

وی یاد آور شد: در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان های کاردانش، قرارداد های برون سپاری در حال نهایی شدن است و همه کارگاه ها یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی جدید بطور کامل تجهیز خواهند شد.

فدائی در پایان از بروز رسانی رشته های هنرستان ها بر اساس نیاز سنجی منطقه ای و صدور مجوز جذب در رشته ریاضی فیزیک در مدارس نمونه دولتی سردار سلیمانی ، امام جعفر صادق(ع) و کوثر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار