مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی زنجان معلولان را توانمند می‌کند

زنجان (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: این اداره کل با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با صندوق کارآفرینی امید برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت گام بر می‌دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بهزیستی زنجان معلولان را توانمند می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان، محمد محمدی افزود: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه تشکیل ۲ صندوق خرد محلی برای افراد کم درآمد دارای معلولیت و خانواده های آنان در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، این برنامه به منظور توانمندسازی افراد دارای معلولیت تدوین شده تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد جامعه هدف ارتقا یابد.

این مسؤول ادامه داد: ارایه خدمات آموزشی، توانمندسازی، مشاوره کارآفرینی و ظرفیت سازی در راستای اجرای طرح مالی خرد از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است که تحقق آن نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: توانبخشی مبتنی بر جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این میان تسهیلگران از عوامل اجرایی بهزیستی در روستا و از خود مردم هستند که این افراد خدمات بهزیستی را به دست معلولان ساکن در مناطق روستایی می رسانند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: یکی از کارهایی که می توان برای افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان انجام داد عضو کردن آنها در صندوق های خرد محلی و پرداخت سهم آورده اولیه به آنان از سوی سازمان بهزیستی است.

به گفته وی، در تسهیلات مالی خرد، بهزیستی به ازای هر فرد مبلغ یک میلیون تومان به عنوان سهم آورده سرمایه گذاری می کند که از این رو این افراد می‌توانند پس از ارائه طرح و دریافت تسهیلات، مشاغلی را در روستای خود ایجاد کنند.

محمدی افزود: افرادی نیز به عنوان مجری از سوی بهزیستی استان معرفی می شوند که این افراد آگاه سازی افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان از مزایای عضویت در صندوق های خرد محلی، یافتن افراد مناسب برای عضویت در صندوق های خرد محلی، کمک به آنان برای تشکیل گروه و صندوق، آموزش و ظرفیت سازی اعضا را بر عهده دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مجریان علاوه بر جلب مشارکت روستاییان در اجرای برنامه های مصوب با تاکید بر فعالیت‌های مولد و درآمدزا همچنین انجام هماهنگی‌های لازم برای آموزش تسهیلگران با بهزیستی و صندوق، نسبت به معرفی صندوق های خرد محلی به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات، جلب مشارکت نهادهای جامعه محلی از قبیل شوراهای توانبخشی مبتنی بر جامعه، خیرین، معتمدین محلی و سایر بخش های دولتی و غیردولتی مربوطه به منظور حمایت از صندوق‌های خرد و غیره اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار