برگزاری جلسه مشترک ستاد پیگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اسلامشهر و استان ایلام

جلسه مشترک ستاد پیگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اسلامشهر و استان ایلام به عنوان معین شهرستان با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران، معاون مدیر کل ستاد بحران استان ایلام وفرماندار اسلامشهر در سالن همایش های فرمانداری اسلامشهر برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه مشترک ستاد پیگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اسلامشهر و استان ایلام

در این جلسه مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی با تشریح موقعیت شهرستان اسلامشهر اظهار کرد:اسلامشهر با 700000نفر جمعیت و هفت هزار کارخانه بزرگ و متوسط و کارگاه های کوچک بالای پنجاه نفر و اشتغال یکصد و بیست هزار نفر سهم اساسی در تولید ناخالص ملی کشور دارد .

او در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز مکانیزه صادرات گل کشور، مراکز پایلوت صادرات قارچ و صنایع چوب،لبنیات و ماشین آلات صنعتی به بیان شاخص های مهم اسلامشهر پرداخت و برخورداری از 1200نفر حافظ قرآن کریم به عنوان شهر حافظان قرآن ،حضور ورزشکاران و قهرمانان بین المللی ، کشوری و استانی ،فرهیختگان و نخبگان علمی،هنرمندان متعهد و تقدیم 900شهید از اول انقلاب اسلامی،28شهید مدافع حرم و 3200جانباز را از مولفه های اسلامشهر برشمرد.

مرسلپور تصریح کرد: اسلامشهر در حوزه حوادث غیر مترقبه مصون ودرامان نیست و با توجه به اینکه کشور ما در ردیف پنج کشور زلزله خیز دنیا قرار دارد،ما هم در نزدیکی گسل های تهران و البرز قرار داریم و از مهم ترین مسئله در این رابطه احیاءبافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و روستایی است که در سال گذشته توفیقات خوبی در این زمینه نداشتیم و امسال با هماهنگی دستگاه های اجرایی تمهیدات لازم را به کار خواهیم بست.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در حوزه سرما به علت غیر قابل پیش بینی نبودن دما در استان های تهران و البرز در دوره ای یخبندان یک هفته ای در شهرستان داشتیم و در زمینه سیل نیز به دلیل وجود رودخانه های استان های مذکور و رودخانه های فصلی احمدآباد مستوفی و چهاردانگه در یک مورد روستاهای بخش مرکزی ما در سال گذشته تحت تأثیر سیل قرار گرفت.

او در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد:در حوزه بیماری های مسری واگیر داربه غیر از شرایط کرونا ویروس با تلاش مدیریت و کارکنان شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر و بیمارستان های منطقه موردی نداشتیم و بنا به نظر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در بازدید های قبل در رتبه اول استان تهران هستیم در مورد کرونا ویروس با همکاری مردم در وضعیت قابل قبول قرار داریم.

فرماندار اسلامشهر خاطر نشان کرد: اسلامشهر در مسیر کریدور شهر تهران و شهرستان های غرب استان تهران قرار دارد که روزانه 140000سفر را داریم و با اقدامات اداره راه شهرستان اقدامات خوبی را انجام داده و تا دهه فجر 99پروژه های جدیدی را اجرا خواهیم کرد.

سپس محسن چراغپور معاون مدیر کل ستاد مدیریت استان ایلام نیز در سخنانی از طرح انتخاب استان معین به عنوان برنامه خوب وزارت کشور نام برد و افزود:با توجه به تجربه های خوب ستاد مدیریت بحران ایلام و نیروهای امدادی و عملیاتی در زلزله آبدانان ،سیل و تمهیدات لازم در مراسم اربعین حسینی از آمادگی استان ایلام با توجه به دستور العمل های وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران استان و اسلامشهر با برگزاری جلسات مشترک خبر داد.

در بخش دیگری از جلسه معاون جمعیت هلال احمر و نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در سخنانی بر پرآوازه بودن نام ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس بر تشکیل آمادگاه و توجه به راه های قابل دسترسی به انبار های هلال احمر در استان تهران تأکید کردند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار