فولادوند: انتخابات مجلس دانش آموزی تمرین دموکراسی است

اوقات فراغت به معنی فراغت از آموزش نیست

تهران (پانا) - نشست عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران با  مسئولین حوزه پرورشی و اعضای ستاد اجرایی اوقات فراغت و انتخابات مجازی مجلس و شورای دانش آموزی بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۰۹۶۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: انتخابات مجلس دانش آموزی تمرین دموکراسی است

فولادوند در این نشست با اشاره به محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده است، گفت: اوقات فراغت به معنی فراغت از آموزش نیست و فراغت از تحصیل یک پایه است و آمادگی برای ورود به پایه بالاتر است و باید برنامه ریزی کنیم تا در این فاصله دانش آموزان دانش آموخته شده شان از بین نرود و در اذهان بماند تا نقطه شروعی برای سال تحصیلی بعدی باشد.

فولادوند افزود: بیشتر آسیب ها در فرصت بیکاری بوجود می آید و آسیب های اجتماعی در این ایام شکل گرفته و باید تلاش کنیم و برنامه ریزی کنیم تا دایره توسعه برنامه های اوقات فراغت به گونه ای باشد که همه بچه های ما زیر چتر آن قرار بگیرند.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا خوشبختانه آموزش دچار تحول عظیمی شد و این تحول نقطه عطف و فرصتی برای آموزش و پرورش در صد سال گذشته بود. ما از ابزارها و سیستم های جدید مرسوم دنیا در این ماه ها خیزی برداشتیم که به اندازه پنجاه سال اهمیت دارد.

فولادوند گفت: کلاس های تابستانه نیز می تواند فرصتی باشد که در این شرایط دانش آموزان در فرصت اوقات فراغت، خودشان را نشان دهند. اهمیت این موضوع برای آموزش و پرورش بسیار بالاست و باید بتوانیم دایره پوشش مدارس مان و همه کسانیکه آموزش مجازی می بینند را بالا ببریم تا شاهد استفاده بهینه از فضای آموزشی باشیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تمامی نهادها مانند کانون پرورشی فکری کودکان و انجمن اسلامی و سراهای محله شهرداری ها و هلال احمر و همه پای کار بیایند تا تابستان خوبی رقم بخورد زیرا امسال با سالهای قبل متفاوت است. اگر بچه ها را به کلاس های مجازی بیاوریم بهترین خدمت به مردم شده زیرا ما در شرایطی هستیم که به دلیل شیوع کرونا بچه ها تفریح تابستانی و دید و بازدید ندارند و باید کار جهادی پیگیری شود تا گام موثری در این راستا برداشته شود. تهران باید الگو باشد.

فولادوند گفت: در موضوع اوقات فراغت باید برای هر منطقه تکلیفی مشخص شود تا از همه ظرفیتها استفاده شود.

فولادوند در رابطه با انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی گفت: انتخابات دانش آموزی به نوعی تمرین دموکراسی است و باید دانش آموزان ما از همان نوجوانی با موضوع انتخابات آشنا شوند تا فرهنگ سازی در نسل جدید اتفاق بیافتد.

وی افزود: این انتخابات باید قانونمندی باشد و سیستم نظارتی کاملا در موضوع اجرا نظارت داشته باشند تا حقی از فردی تضییع نشود و البته حفظ پروتکل های بهداشتی در این شرایط مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار