دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردار! از خون تو میلیون‌ها جوان مؤمن و پر اقتدار می‌روید

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردار! از خون تو میلیون‌ها جوان مؤمن و پر اقتدار می‌روید

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم سارا حسین‌زاده دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان آذربایجان غربی خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«دلگیرم از تمام الفبای دنیا به‌خصوص این شش حرف آمریکا که مدت‌هاست که به رفتن امپراتور دلم، دلگیرم. نمی‌دانم کجا بروم به که باید ناله کنم چه کسی طاقت حرف‌های بغض‌آلود و نفس‌گیر من را دارد جز کاغذ! چه کسی لیاقت گفتن لحظه‌لحظه زندگی حاج قاسم را دارد. اصلاً نمی‌تواند در ذهن بگنجد، مگر می‌تواند وصف حال تو گفت سردار.

حاج قاسم بعد از رفتن تو بی‌کسی امانم را بریده. دست‌به‌قلم می‌شوم تا حرف‌های دلم را روی برگه‌ی کاغذ سفید بیاورم. آخر می‌دانی حاج قاسم حرف‌های دل من در این کاغذ کوچک و بی‌چیز جا نمی‌شود. از وقتی رفتی دریای دلم خروشان شده که همه لحظه اشتیاق طغیان دارد. حاج قاسم تنها من نیستم که کل دنیا اقیانوسی از عاشقان تو شده است که می‌خواهند انتقام سخت، تمام‌کننده و پشیمان کننده قطره‌قطره خونت را بگیرند. چه کسی لیاقت یک قطره خونت را دارد که انتقام بگیریم. قطره خون که فقط حرف است.

سردار قطره خون تو، قطره حیات است. قطره‌ای که از آن میلیون‌ها جوان مؤمن و پر اقتدار می‌روید چگونه بتوانم توصیف کنم سردار، آن‌همه عظمت و شکوه و جلال تو در این ذهن کوچک من هرگز جا نمی‌شود. از تمام تو فقط خاطراتت سهم من است، خاطراتی که لحظه‌لحظه زندگی‌ام را دگرگون می‌کند. زندگی بدون تو یک دروغ محض است، سردار یک دروغ محض! اما زندگی می‌کنم سردار و راه تو را ادامه می‌دهم، بااقتدار و استوار.

شاید ذره‌ای از روح وجودت را این حقیر بتوان شاد کرد. هرلحظه از آزادی‌ام را مدیون زحمات تو هستم. حاج قاسم سربلندی و سرافرازی‌ام در کل دنیا را مدیون تو هستم. حاج قاسم چادری که بر سر دارم، حیا و عفتم که حفظ‌شده است را مدیون قطره‌قطره خونت هستم. از نوشتن خسته نمی‌شوم. تقصیر کیست؟ حاج قاسم کاغذ بی‌گناه یا دل من؟ نمی‌دانم چه بگویم که نبودنت را تحمل‌کنم، نمی‌دانم سردار، نمی‌دانم از تو گفتن کار من نیست. اصلاً چیزی در دنیا هست که جای خالی‌ات را پر کند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار