ولی پوری: باید به سمت یک سازمان یادگیرنده برویم

تهران (پانا) - مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل شهر تهران در نشست مجازی روسای ادارات معاونان پرورشی بعد از شنیدن گزارش های هرکدام از نماینده های ادارات با اشاره به ویژگی های یک سازمان موفق و یادگیرنده درباره مهمترین فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در این دوران تابستان و شرایط کرونا سخن گفت. 

کد مطلب: ۱۰۹۶۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: باید به سمت یک سازمان یادگیرنده برویم

نشست هم اندیشی روسا و کارشناسان ادارات معاونت پرورشی شهر تهران با حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل شهر تهران بصورت مجازی در شبکه شاد برگزار شد.
مجتبی ولی پوری با قدردانی از ادارات معاونت پرورشی شهر تهران به جهت فعالیت تمام قوا در فضای مجازی در شرایط کرونا گفت: دکتر کریمی در مدت زمانی که در این جایگاه بودند زحمات ارزشمندی برای حوزه پرورشی کشیدند که جای قدردانی دارد. در ابتدای این نشست مروری بر ویژگی های یک سازمان موفق داریم.

ولی پوری درباره عوامل موفقیت یک سازمان گفت: در سازمان های موفق عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا آن رشد کند. در یک سازمان اگر همه عوامل کارشان را به‌درستی انجام ندهند، موفقیتی کسب نمی شود و بدانیم همه موفقیت یک سازمان منتسب به فعالیت مدیر آن مجموعه نیست. وقتی بگوییم علت همه موفقیت و شکست ها مدیر مجموعه است تفکر غلطی است. تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد مدیران مقتدر فقط در یک مقطعی می توانند سازمان خود را هدایت کنند.
وی با اشاره به نتایج تحقیقاتی که ده هزار سازمان را مورد بررسی قرار داده است گفت: ‌سازمان هایی که مدیر مقتدر دارند فقط در زمان آن مدیر اقتدار خود را می تواند حفظ کند و بلافاصله بعد از رفتن آن مدیر آن سازمان شدیدا افت می کند. ما می‌خواهیم سازمان مان به سمت هدایت سیستمی برود و ورود و خروج افراد و اشخاص منجربه ایجاد خلل در مجموعه ای نشود. می‌خواهیم سازمان یادگیرنده داشته باشیم. یادگیری سازمانی زمانی اتفاق می افتد که افرادی که در آن مشغولند قبول کنند باید با تغییر همراه باشند و البته با حفظ اصول و همگام با تغییرات به روز شوند. امروزه به کسی باسواد می گویند که بتواند خود را تغییر دهد و کسی که در یافته های خودش پافشاری کند قطعا نمی تواند رشد کند.
وی افزود: باید به سمتی برویم که از مدارس مان جلوتر باشیم. اگر چنین شد ما یک سازمان یادگیرنده می شویم. افرادی که نتوانند با تغییرات خود را وقف دهند باید از چرخه حذف شوند. در یک سازمان کارشناس باید کار تولید کند. باید طرح و برنامه بیاورد و اجرایش را بخواهد. من از افرادی که در این زمینه اطلاعاتی دارند و می توانند کمک کنند می خواهم که به میدان بیایند و به همه ما در سازمان بیاموزند.
ولی پوری با تاکید بر موضوع اهمیت اوقات فراغت از معاونین پرورشی خواست که بر انتخاب پایگاه های اوقات فراغت دقت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجازی انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی از اهمیت این مهم سخن گفت. همچنین با اشاره به موضوع مهم هدایت تحصیلی که این روزها دغدغه خانواده هاست، گفت: امیدوارم امروز ثبت نمرات تمام شود تا خدای نکرده حقی از دانش‌آموزی تضییع نشود و البته که کار مشاوران ما تازه در این مرحله آغاز شده و باید در مناطق حتما میز مشاوره در نظر گرفته شود تا اگردانش‌آموزی در مدرسه مشاوره خوبی دریافت نکرد از این تسهیلات منطقه خود استفاده کند.
در ادامه ولی پوری درباره موضوع فعالیت دارالقرآن ها و مسابقات فرهنگی و هنری و مسابقات قرآن و عترت نکاتی را اشاره کرد و درخشش شهر تهران در مسابقات کتابخوانی را یک فرصت بیان کرد. همچنین از اداره آسیب های اجتماعی خواست تا موضوع نماد را به جد پیگیری کند.

۲۲ تیرماه انتخابات مجازی مجلس دانش آموزی برگزار می شود
در این نشست احمدی، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران از سه نوع برنامه سازمان دانش‌آموزی سخن گفت و افزود: دسته اول برنامه های سازمان تکلیفی هستند که با همه قوا به آن می پردازد. در واقع عمده ترین هدف سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است. یعنی سازمان دانش آموزی با ایجاد تشکل های دانش آموزی و مربیان و مدرسین در سطح مدارس، رسالت ذاتی اش که تربیت اجتماعی است را انجام می دهد. دومین دسته از فعالیت سازمان دانش آموزی همکاری بین دستگاهی و بین نهادی است و سومین فعالیت سازمان دانش‌آموزی برون سپاری است که وزارت آموزش و پرورش برخی از فعالیتهای اقتصادی اش را به سازمان دانش آموزی برون سپاری می کند.

وی با اعلام اینکه سازمان دانش آموزی در ایام تعطیلی کرونا هیچکدام از برنامه هایش تعطیل نشده است، گفت: ‌این روزها سازمان دانش‌آموزی شهر تهران به جد پیگیر تولید محتواست که در سه بخش تشکیلات و مهارت اجتماعی و خبرگزاری پانا با تقسیم کار در میان مناطق نوزده گانه انجام شده و محتواهایی با کیفیت عالی درحال تولید است. در موضوع سرویس مدارس و لباس فرم و تغذیه سالم از طریق سامانه پیگیر فعالیت هاست و همچنین برای اولین بار دهمین انتخابات مجلس دانش آموزی به همت سازمان دانش آموزی شهر تهران و با سامانه ای که راه اندازی کرده است بصورت مجازی در حال برگزاری است و هفته آینده ۲۲ تیرماه این انتخابات برگزار می شود.

اوقات فراغت دانش‌آموزی را در بستر شبکه شاد برگزار می کنیم
همچنین جعفری، کارشناس اداره فرهنگی و هنری اداره کل شهر تهران با اشاره به اهم فعالیت های این اداره از برگزاری پایگاه های اوقات فراغت تابستان سخن گفت.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط کرونا بصورت مجازی و در بستر شبکه شاد فعالیت های اوقات فراغت انجام می شود. تعداد ۶۵۰ پایگاه در مدارس شهر تهران شکل گرفته که درخواست مجوز از مناطق داشتند و ۱۷۰ پایگاه ها هم شامل سایر موارد اعم از اردوگاه ها و کانون ها و پژوهشسرا و غیره است. امیدواریم دانش آموزان در فضای مجازی از برنامه های این پایگاه استفاده کنند. همچنین مسابقات دانایی و توانایی را داریم که قرار است مرحله اول در مردادماه در شبکه شاد برگزار شود.

وی در ارتباط با برگزاری جشنواره عفاف و حجاب که با عنوان مهتاب در نور با دبیرخانه ای در شهر تهران برگزار می شود و همچنین برگزاری مجازی اردوی راهیان نور و نحوه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری گزارش هایی ارائه کرد.

هدایای برترین های مسابقات قرآن و عترت برای شان پست می شود
در ادامه سجادی فر، کارشناس اداره قرآن و عترت اداره کل شهر تهران از برگزاری مجازی مسابقات استانی قرآن و عترت خبر داد و افزود: مسابقات کشوری هم مجازی است، اما استان های متولی برگزاری این دوره از مسابقات قرآن و عترت آدرس دانش‌آموزان منتخب را گرفته اند تا هدایای دانش‌آموزان برای شان پست شود.

پیگیر ساماندهی نیروی انسانی در حوزه پرورشی هستیم
نظیفی، کارشناس اداره امور تربیتی اداره کل شهر تهران با اشاره به موضوع ساماندهی نیروها و مربیان پرورشی و معاونان پرورشی و مدرسین درس تفکر و سبک زندگی در پایه هفتم و هشتم گفت: امسال ۱۹ جلسه با حضور معاونین پرورشی مناطق برگزار شد تا کمبود نیروها در مناطق و نوع مشکلات بررسی شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره تفکر و سبک زندگی را داریم و حدود۴۰۰ کار در این دوره داوری شد و ده مورد برتر به شهر یزد ارسال شد. همچنین جشنواره تجربه برتر تربیتی است که ۱۵۰ اثر جمع آوری شد البته این جشنواره فقط مختص مربیان پرورشی نبود و ۹ اثر به استان اردبیل ارسال شد. جشنواره عفاف و حجاب برگزار شد و کارها تقریبا داوری شده است.

دغدغه مهم اداره مشاوره هدایت تحصیلی است
در ادامه نشست کارشناس اداره مشاوره شهر تهران مهمترین دغدغه اداره مشاوره این روزها را مساله هدایت تحصیلی پایه نهم بیان کرد و افزود: امیدواریم تا امشب همه مناطق تیک تایید در سامانه را که توسط مدیر منطقه انجام می شود بزنند و برگه های هدایت تحصیلی بصورت غیرحضوری تقدیم اولیا شود.

وی همچنین گفت: مشاوران مدارس هم در ایام انتخاب رشته پایه نهم به مدت دو هفته در مدارس حضور دارند تا کارها به‌خوبی انجام شود.
کرونا فعالیت کانون ها را تعطیل نکرد
همچنین محمود پور، مدیر کانون مفتح شهرتهران از تعطیل نشدن فعالیت کانون ها در ایام تعطیلی کرونا سخن گفت و افزود: کانون های فرهنگی و تربیتی و مراکز پرورشی در این شرایط کرونا و بواسطه تعطیلی طولانی مدت کانون ها دایر بودند و خدمت می کردند. همچنین اگر چه کلاس حضوری برگزار نشد و کمی دچار مشکلات مالی شدیم، اما موضوع اصلی کانون ها تهیه محتوا برای شبکه شاد بود. تاکنون تولید بیش از ۲۰۰ کلیپ تخصصی فقط در کانون مفتح داشتیم و در بیش از ده رشته آموزش مجازی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار