لزوم ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه‌های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محلات

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شد به لزوم ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محترم محلات با استناد به تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه‌های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محلات

مجید فراهانی طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شد، گفت: یکی از انتظارات مردم از شورای شهر، تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور محلات شهر است.

او افزود: بر همین اساس شورای پنجم با درک صحیح این مسئله تلاش کرد تا گام هایی در مسیر «بودجه ریزی مشارکتی» و ارتقاء نقش مردم در بودجه ریزی را برای جامه عمل پوشاندن به هدف «بودجه برای مردم» بردارد. در این مسیر تبصره 35 بودجه سال 1399 شهرداری تهران با رای اعضاء شورا به تصویب رسید.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس بند 2 تبصره 35 بودجه شهرداری تهران مکلف شد «حداکثر تا پایان خردادماه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله را با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور را به همراه رونوشت صورتجلسات متضمن نظر شورایاری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.»

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: اکنون علی رغم پایان مهلت مقرر متاسفانه صورتجلسات مربوط به تعیین و انتخاب این پروژه ها به شورا ارائه نشده است، و برابر گزارش مهندس میلانی،نائب رئیس محترم ستاد هماهنگی شورایاری ها طی نامه شماره 6143 مورخ 07/04/1399 در پنج منطقه اساسا جلسه ای برای توافق و تفاهم با شورایاران عزیز در اجرای این تبصره برگزار نشده است، همچنین در 25 محله سطح مناطق به دلایلی میان شهرداری و شورایاران در انتخاب پروژه شاهد عدم توافق هستیم.

فراهانی گفت: این روند می تواند زنگ خطری باشد بر نادیده گرفتن و بی توجهی به نظرات شورایاران عزیز؛ بر همین اساس و به منظور تاکید بر استفاده از این ظرفیت در مسیر تحقق تهران شهری برای همه به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محترم محلات با استناد به تبصره 35 بودجه سال 1399 شهرداری تهران» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای حناچی، شهردار محترم تهران به جلب مشارکت هر چه بیشتر همشهریان عزیزمان به ویژه شورایاران عزیز شاهد تحقق تهران؛ شهری برای همه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار